מסר לאירן

הרמטכ"ל: "אזרחי ישראל יכולים לישון בשקט"

תמונה – דובר צה"ל
רמטכ"ל צבא הגנה לישראל אביב כוכבי, מתייחס ברמז למתיחות הביטחונית ומרגיע: "אזרחי ישראל יכולים להמשיך בשגרת חייהם, במדינה המשגשגת והמיוחדת שהוקמה כאן. אין אויב שלא נוכל לו" - צפו


צילום וידאו: הדס אלימלך

"אין אי אפשר": הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי התייחס למתיחות הביטחונית, בטקס לזכר חללי חטיבת הצנחנים:"אין 'אי אפשר' פירושו שאין משימה שאי אפשר לבצע, אין יעד שאי אפשר להגיע אליו, אין אתגר שאי אפשר לעמוד בו, אין בעיה שאי בעיה שאי אפשר לפצח, אין יכולת שצריך לפתח ולא נוכל לה, ואין אויב שלא נוכל לו. אין 'אי אפשר' הוא עיקרון שחייב להיות מצפן לצה"ל כולו, זהו קוד ודקדוק פנימי, מזג ורוח יחידה, שיש לה השלכות החורגות משדה הקרב או מקו הגבול, זהו עיקרון שצריך לעטוף את כל תחומי העשייה בצה"ל ולהיות ציווי קבוע בכל אתגר"

"האתגרים לא תמו! לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל, ואם תתרחש, נגיב בעוצמה. צה"ל הינו צבא חזק, התקפי ואחראי, הפועל בזירות רבות, בכל המימדים, וממלא הלכה למעשה את ייעודו – צבא הגנה לישראל. אך דווקא ביום הזה, כשערב יום הכיפורים עומד בשער ומזכיר לנו את המלחמה, אנו זוכרים לא רק את הגבורה ועוז רוחם של הלוחמים, אלא גם את לקחי המלחמה."

"אנו יודעים שעלינו להיות מוכנים ורלוונטיים לאתגרי ההווה והעתיד, בהיקף הכוחות, בסוג היחידות ובשיטות הלחימה. אתגרים ביטחוניים, ניצבו בפני מדינת ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום. יכולנו להם בעבר, ואנו יכולים להם גם היום. אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי, ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות, המובילות לתקיפה וסיכול של איומים, לצד שמירה על איזונים."

"אזרחי ישראל יכולים להמשיך בשגרת חייהם, במדינה המשגשגת והמיוחדת שהוקמה כאן. חודשי הקיץ האחרון עברו ברובם בשקט, וכעת בתקופת החגים, אזרחים רבים פוקדים את אתרי הטבע, משפחות וחברים נפגשים, והחיים במדינה ממשיכים כסדרם. זוהי מציאות שמתאפשרת בזכות דורות של לוחמים, בזכות הנופלים ובזכות כל חיילי צה"ל ומפקדיו".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!