צרכנות

כך הפכה מקדונלד'ס למונופול בקניונים בישראל

תמונה – אילוסטרציה, Joiarib Morales Uc
אם חיפשתם בקניון אלטרנטיבה להמבורגרים של מקדונלד'ס ולא מצאתם, עתה נחשפת הסיבה לכך. תחקיר של עדי דברת-מזריץ מדה מרקר חושף כיצד הפכה רשת ההמבורגרים מקדונלד'ס למונופול בקניונים בישראל. צפו בכתבה של תכנית חיסכון.

על פי התחקיר, ב-16 השנים האחרונות של מקדונלד'ס בישראל, דרשה הרשת שבבעלות איש העסקים עמרי פדן, הסכמי בלעדיות עם קניונים שדחקו החוצה רשתות ועסקים אחרים בתחום ההמבורגרים ובעקבות כך הפכה מקדונלד'ס למונופול ללא שום אופציה של אלטרנטיבה לצרכנים.

"סעיף ההפחתה" שהציבה מקדונלד'ס לקניונים קבע כי אם מקדונלד'ס לא תקבל בלעדיות אז שכר הדירה שלה יופחת וזאת למרות שמאז 2005 הסכמי הבלעדיות בקניונים נאסרו בחוק. על פי דה מרקר, עתה רשות ההגבלים פתחה בחקירה נגד מקדונלד'ס, שהחזיקה למעלה מ-120 סניפים בלעדיים בקניונים (כ-190 סניפים בסך הכול).

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.