קרדיט תמונה: אילוסטרציה, Joiarib Morales Uc

צרכנות

כך הפכה מקדונלד'ס למונופול בקניונים בישראל

עודכן: 23.10.19 בשעה 14:21
אם חיפשתם בקניון אלטרנטיבה להמבורגרים של מקדונלד'ס ולא מצאתם, עתה נחשפת הסיבה לכך. תחקיר של עדי דברת-מזריץ מדה מרקר חושף כיצד הפכה רשת ההמבורגרים מקדונלד'ס למונופול בקניונים בישראל. צפו בכתבה של תכנית חיסכון.

על פי התחקיר, ב-16 השנים האחרונות של מקדונלד'ס בישראל, דרשה הרשת שבבעלות איש העסקים עמרי פדן, הסכמי בלעדיות עם קניונים שדחקו החוצה רשתות ועסקים אחרים בתחום ההמבורגרים ובעקבות כך הפכה מקדונלד'ס למונופול ללא שום אופציה של אלטרנטיבה לצרכנים.

"סעיף ההפחתה" שהציבה מקדונלד'ס לקניונים קבע כי אם מקדונלד'ס לא תקבל בלעדיות אז שכר הדירה שלה יופחת וזאת למרות שמאז 2005 הסכמי הבלעדיות בקניונים נאסרו בחוק. על פי דה מרקר, עתה רשות ההגבלים פתחה בחקירה נגד מקדונלד'ס, שהחזיקה למעלה מ-120 סניפים בלעדיים בקניונים (כ-190 סניפים בסך הכול).

↴ שתפו הגיבו וגללו לעוד תכנים