התפור הבא?

שר המשפטים במתקפה היסטורית נגד הפרקליטות

תמונה – פייסבוק
תגובות סוערות במערכת הפוליטית ועיתונאי השמאל, בעקבות המתקפה הנוקבת של שר המשפטים אמיר אוחנה נגד בכירי הפרקליטות - "פרקליטות שבתוך הפרקליטות פועלת מתוך לו״ז פוליטי ויוצאת לחופשה כי הכול סגור מראש. יש שם השתקה מוחלטת לכל תקלה" - היועמ"ש ופרקליט המדינה בתגובה: "איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר" - פוליטי

לאחר המתקפה של שר המשפטים אוחנה, פרקליט המדינה שי ניצן בפניה לפרקליטות: "היועמ"ש ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנת כלפיכם מזה זמן רב, ובראש ובראשונה כלפי ליאת (בן-ארי). איש לא הרתיענו בעבר ואיש לא ירתיענו בעתיד"

שר המשפטים אמיר אוחנה תקף בחריפות את הפרליטות: "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר, הצליחו לבסס את התפיסה לפיה מתחוללת מלחמה בין בני אור לבני חושך. את הדברים לא אני אמרתי, אלא מי שמכהן כנשיא המדינה, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם עיתונאים – יש שיכנו זאת יחסי שוחד – ומדליפה להם חומרי חקירה"

היועמ"ש ופרקליט המדינה הגיבו על הביקורת של שר המשפטים אוחנה: "אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי. מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר. עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד". עוד נאמר, "איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

עוד תקף שר המשפטים אוחנה: "בחודשים האחרונים קיימתי מספר שיחות עם בכירי המערכת והצעתי הצעות שונות. הצעתי לקיים בדיקות פוליגרף. נתקלתי בסירוב מוחלט, הצעתי לפתוח בחקירה שתאתר את העבריינים מהפרקליטות שהדליפו ואמרו לי שזה לא בסמכותי. את הרגישות שגילו בפרקליטות לזכויות אדם לא גילו בפרשת הטלפונים שהוחרמו לאחרונה"

עוד אמר שר המשפטים ודרש: "אדוני היועץ המשפטי לממשלה, אני מבקש ממך שתקיים בדיקה בלתי תלוייה כדי שהציבור ייתן שוב אמון. היו עשרות ואולי מאות הדלפות במשך שלוש שנים. איך אפשר לקבל מצב שבו בכירי המערכת יראו וישמעו על שחיתות בסדר גודל כזה?" תקף שר המשפטים אוחנה את היועץ המשפטי

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!