לראשונה בישראל: תצורת וטכנולוגית המטוס מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של המטוס החדש-ישן המיועד לראשי המדינה. הוא מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו על מנת התאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה לשימוש בעשורים הבאים. בימים הקרובים יבצע המטוס את טיסת המבחן הראשונה שלו כחלק מהליך סיום ההסבה על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה.
ח"כ יאיר לפיד תקף בפייסבוק: "לפני חמש שנים ביבי הביא לממשלה את רכישת המטוס שלו. תג המחיר היה 170 מיליון שקל. הצבעתי נגד. ביבי יצא מדעתו מרוב כעס. ״לא יעזור לך״, אמרתי לו, ״אתה לא צריך את המטוס הזה. לא כשהמדינה הזו לא מצליחה לממן חדרי מיון״. לא עזר כלום. לביבי פשוט לא אכפת. היום הציגו את המטוס. המחיר? 729 מיליון שקל. אף אחד לא טרח אפילו להסביר איך הוא התייקר בחצי מיליארד שקל, אבל הוא עדיין מיותר. כשנהיה בממשלה נמכור אותו ונעביר את הכסף לאן שבאמת צריך."
המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.
ב'כלכליסט' דווח, כי הממשלה הקצתה לרכישה ותפעול המטוס למשך 5 שנים הבאות, יעלה כ-729 מיליון שקל. המטוס בן 20 שנה נקנה מאוסטרליה, חודש והוסב בתעשייה האווירית עם כל השכלולים למטוס "האירפורס 1" הישראלי הראשון.
כזכור, ח"כ יאיר לפיד הבטיח בעבר, "באנו לשנות, אני אמכור את המטוס הטיפשי הזה"