מלחמה בטרור

דיווחים: בכיר בג'יאהד האיסלמי חוסל בעזה

תמונה – youtube
צה"ל חיסל הלילה את מפקד בכיר הג'יאהד האיסלמי בעזה בהאא' אבו-אלעטא - במקביל: בכיר בגיהאד האיסלאמי אכרם עג'ורי, חוסל בסוריה - בתגובה: מטחי רקטות משוגרים כעת לעבר ערי ישראל - בוטלו הלימודים בעוטף עזה, באר שבע, אשקלון ואשדוד - עדכונים

הלילה חוסל המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי בעזה בהאא' אבו-אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים והתכוון להוציא פיגועים מיידיים.

פעולת צה"ל הומלצה ע"י הרמטכ"ל וראש השב"כ ואושרה ע"י רה"מ ושר הביטחון, לאחר הצגה ואישור הקבינט. צה״ל ערוך למספר ימי קרב כולל תרחישי הידרדרות של הרחבת ירי גם למרכז הארץ. נערכנו באופן שקט כדי להיות מוכנים לאירוע הזה. הערכות הן כי לגא״פ יש יכולת לשגר טילים גם לגוש דן״.

ח"כ בני גנץ: "המאבק בטרור הוא מתמשך ומצריך רגעים של קבלת החלטות קשות. הדרג המדיני וצה"ל קיבלו החלטה נכונה הלילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי הדרום. כחול לבן תגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל ותשים את ביטחון התושבים מעל לפוליטיקה. ידע כל טרוריסט שמסכן את ביטחוננו שהוא בן מוות."

בהודעת דובר צה"ל: "הייתה הזדמנות וניצלנו אותה. הוא היה פצצה מתקתקת": הלילה בשעה 04:00 סיכל צה"ל בהצלחה, בשיתוף השב"כ, את בהאא׳ אבו אל עטאא, בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני ברצועת עזה.

בהאא' אחראי למרבית הפיגועים בשנה האחרונה מרצועת עזה, ימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, ירי על פסטיבל שדרות ב-25 באוגוסט 2019, והאחרון שבהם ירי מטח הרקטות לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף, ביום שישי ה-1 בנובמבר 2019.

אבו-אלעטא קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים.

"בצה״ל ערוכים להמשיך ולפעול נגד כל מי שינסה לפגוע בביטחון ישראל. אנו קוראים לציבור להישמע להוראות מצילות החיים של פיקוד העורף. פיקוד העורף"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.