תגובות להסלמה

איימן עודה ובר לב במתקפה נגד נתניהו

תמונה – אבי דיכטר
ח"כ עומר בר לב ממפלגת העבודה ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במתקפה נגד ראש הממשלה נתניהו בעקבות חיסול בכיר המחבלים ברצועת עזה - גנץ ולפיד מברכים - תגובות

ייו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף את נתניהו: "אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להשאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום – וכך עשה גם היום"

ח"כ תומא סולימאן מהרשימה המשותפת תקפה: "הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול – הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנדרדר לעוד ועוד הרג."

ח״כ יוסף ג׳בארין הגיב: "האמנם נתניהו באמת אינו מעוניין בהסלמה? נתניהו החליט לפתוח עכשיו במערכה צבאית מטעמים פוליטיים ברורים – הן כדי להרחיק את תשומת הלב מעיסוק בשחיתות שלו והן כדי לקרב אופציה של ממשלת אחדות ולהישאר בתפקיד. נתניהו מחרחר מלחמה מאינטרסים פוליטיים אישיים. צריך להתנגד למלחמה זו בכל תוקף."

ח"כ תמר זנדברג כתבה: "מדיניות החיסולים שגויה ומסוכנת ויש סיבה שהופסקה. אסור לחזור אליה ואסור לצאת עכשיו למלחמה יזומה, בוודאי בעיתוי פוליטי כזה. על הדרג המדיני לקבל החלטה ברורה על חתירה מיידית להפסקת אש במקום להידרדר למלחמה מיותרת"

ח"כ עומר בר לב במתקפה נגד נתניהו בעקבות ההסלמה הביטחונית: "המרצח הא אבו אל-עטא הוא בן מוות. בשנה וחצי האחרונות היו מספר רב של הזדמנויות לחסל אותו כמו גם בכירים נוספים בג'יהאד ובחמאס אך הקבינט נמנע מלעשות זאת. מדוע שינה נתניהו את עמדתו דווקא עכשיו שבעה ימים לפני תום המנדט של ח'כ גנץ להרכיב ממשלה? והתשובה לצערי ברורה"

ח"כ אבי דיכטר הגיב: רב המחבלים שעמד מאחורי מאות פיגועים מעזה לעבר ישראל, היה בן מוות מזה זמן. התנאים בשלו רק הלילה וחיסולו היה צעד מובהק של מניעת פיגועים משמעותיים נוספים. יישר כח לכוחות הביטחון ודרג מקבלי ההחלטות על הביצוע. עוד אמר דיכטר: "על האמירה האומללה של ח״כ בר לב הבוקר לפיה הפעולה בוצעה כדי לטרפד ממשלה צרה בראשות גנץ, נאמר : מזמן לא שמענו בכיר כל כך, מדבר שטויות כל כך בביטחון רב כל כך."

הנשיא ריבלין מסר: "תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, העמלים למען הצלחת הפעולה הבוקר כבר תקופה ארוכה. אני יודע כי לנגד עיניהם, ולעיני ממשלת ישראל שאישרה את הפעולה, בטחון ישראל ורק הוא בלבד. זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות ואלה אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן – זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד."

ל"כ יאיר לפיד: "מברך את צה״ל וכוחות הבטחון על פעולה מדוייקת ומוצלחת. הרתעה מחזירים רק בכוח"

עמית סגל: "שני בכירי הג׳יהאד האיסלמי, המחבל הבכיר בעזה והמחבל הבכיר בדמשק, מסתובבים עם סמן לייזר בלתי נראה על הראש עוד מהלילה שבו שוגרו רקטות לאשדוד בזמן כנס של נתניהו, שבוע לפני הבחירות.

‏ההחלטה העקרונית לחסלם נפלה אז, ונתקעה מנימוקים מבצעיים ואז אי אלו קשיים משפטיים. ‏בשבוע שעבר אושרו החיסולים בקבינט. רמז מאחד השרים כמעט סיכל הכל.

"במבט רחב יותר, העובדה שחיסולו של מפקד בדרג ביניים באירגון לא גדול נתפסת כאירוע אסטרטגי ומכניסה חצי מדינה למקלטים – סיבה לחשבון נפש ישראלי עמוק איך הגענו עד הלום וכיצד נרדמנו בשמירה ב-25 השנה האחרונות."

יאיר נתניהו הגיב לעמית סגל שמתח ביקורת: ‏‎"רבין -אוסלו , ושרון התנתקות ,הכל בגיבוי ועידוד התקשורת ובמיוחד ערוץ 2. מזכיר לכולם את אברמוביץ שאיתרג את שרון מהשחיתותיות שלו כדי שיביא עלינו את כל הטוב הזה מעזה. שמחתי לעזור."

יריב אופנהיימר הגיב: "מלחמת שלום ביבי. כדי להשאר בבלפור, ביבי ייצא למלחמה ויסכן מדינה שלמה, עובדה, זה קורה. לא היו חסרות ״פצצות מתקתקות״ והזדמנויות מבצעיות בחמש השנים האחרונות, אבל ישראל התאפקה.
פתאום עכשיו, רגע לפני הקמת הממשלה ביבי נזכר לחזור למדיניות החיסולים? רק אוויל יחשוב שזה מקרי."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.