אין אימון

דורית בייניש: "הגענו להסתה מפחידה"

תמונה – נבו צילומים
נשיאת בית המשפט לשעבר דורית בינייש והמשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר, יצאו אמש במתקפה חריפה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס חיפה למשפט - במהלך נאומה של בייניש התפרץ משתתף מהקהל שצעק: "מה עם רות דוד תתמודדו?" - נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נזפה בפרקליט המדינה שי ניצן ששלח מייל לרשימת תפוצה ביניהם שופטים מכהנים - אלדד יניב לשי ניצן: "אתה מחריב את אמון הציבור במערכת המשפט" - צפו

נשיאת בית הבית העליון לשעבר דורית בייניש יוצאת במתקפה חריפה נגד שר המשפטים אוחנה בכנס למשפט: "אנחנו הגענו להסתה, והסתה מפחידה יש לנו כבר רקורד היסטורי שהסתות הם מסוכנות, ויש היום הסתה. ולצערי, אחד הדברים הכואבים והמאכזבים שבראש המסיתים עומר מי שקרוי שר המשפטים, אני מאוד מאוד מצטערת שהגענו למקום הזה"

העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף בחשבון הטוויטר שלו מייל שנשלח מפרקליט המדינה שי ניצן לבכירים לשעבר בפרקליטות ובבית המשפט, ביניהם שופטים מכהנים גם היום. במכתב מבקש שי ניצן לצאת ולהגן על הפרקליטות בתקשורת.

בעקבות חשיפתו של ליבסקינד פנתה נשיאת העליון לפרקליט המדינה אסתר חיות לפרקליט המדינה שי ניצן: "אל תפעיל שופטים מכהנים במאבקים למען הפרקליטות. הרקע הוא המייל ששיגר שי ניצן לשורת בכירים לשעבר בגוף, חלקם שופטים במחוזי ירושלים שעשויים לדון בתיקי נתניהו, בבקשה להתגייס למאבק על רקע הטענות כלפי הפרקליטות באותם תיקים."

המכתב לפרקליט המדינה מתוך הטוויטר של אבישי גרינצוויג)

שר המשפטים אוחנה הגיב בציוץ לחשיפתו של העיתונאי קלמן ליבסקינד: "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות – הוראות הפעלה:"

אלדד יניב תקף את פרקליט המדינה: "מה לא ברור לך, שי ניצן? הפרקליטות זו לא מפלגה. ופרקליט המדינה הוא לא פוליטיקאי. ואתה מחריב את אמון הציבור במערכת המשפט. ממתי אתה מתכתב עם שופטים כדי לדברר אותך? תכף תוציא דף מסרים יומי. כשפרקליט המדינה יפעל בהגינות ובניקיון דעת, יהיה אמון בפרקליטות. טוב שאתה הולך הביתה בחודש הבא."

דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה השתלחה גם היא בשר המשפטים אמיר אוחנה ואמרה: "הנסיעות הארוכות לירושלים וממנה מאפשרות להאזין לרדיו ובוודאי לפריקית של אקטואליה כמוני, מזה תקופה וקשה לשים את האצבע מתי היא בדיוק החלה, אני שומעת יד אכיפה זדונית, אני שומעת מתפרה אני שומעת התנהלות פושעת, אני שומעת מפלגת צלאח א-דין. הייתכן שבתיאורים הללו מתכוונים לפרקליטות שלי?" עוד אמרה זילבר למשתתפים הבכירים ביניהם שופטים מכהנים: "תשמיעו קול"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.