שנוי במחלוקת

מתקפה נגד מינוי מ"מ פרקליטת המדינה

תמונה – משרד המשפטים
למרות התנגדות גורפת של היועמ"ש מנדלבליט, שר המשפטים אמיר אוחנה החליט למנות את עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, לממלאת מקום פרקליט המדינה היוצא שי ניצן - העיתונאי ברוך קרא: "היא שונאת שנאת מוות את שי ניצן והוא שונא אותה" - היועמ"ש מנדלבליט בתגובה: "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות, ולפיכך קיימת מניעה משפטית לאשרו" - התגובות

בפוסט שפרסם השר אוחנה הוא מפרט על החלטתו למנותה: "החלטתי כי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז – היא שתמלא את מקום פרקליט המדינה היוצא. אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה.

עוד כותב השר אוחנה ומפרט את דברי השבח שחלק שי ניצן על אורלי בן ארי: "להלן חלק מדברי השבח להן זכתה עו"ד בן-ארי גינזברג לאורך השנים האחרונות: פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן: "פרקליטה חכמה, יסודית, מנוסה מאוד, חרוצה ורבת פנים. במהלך השנים טיפלה בתיקים ובנושאי רוחב רבים הקשורים לתחום הביטחוני והיוותה ומהווה בת סמכא בקנה מידע ארצי בתחום זה. גב' בן-ארי מתפקדת כראש הפורום הביטחוני בפרקליטות המדינה ועוסקת הן בניהול ברמת המחוז, הן בטיפול בתיקים בטחוניים ואחרים חשובים ביותר והן בקידום נושאים רוחביים במסגרת הרחבה של פרקליטות המדינה. בשל נסיונה הרב ומומחיותה בתחום הביטחוני מילאה תפקיד מפתח בגיבוש חוק המאבק בטרור שהתקבל בכנסת… גם תפקידים אלה ממלאת על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב אמות מידה מקצועיות גבוהות והתעמקות בתחומי ידע משפטיים מגוונים, ראייה מערכתית ותפיסה ערכית של האינטרס הציבורי, ויכולות חניכה וניהול של פרקליטים הכפופים לה".

לסיום כותב השר אוחנה: "רשימת המשבחים המפליגים במעלותיה הטובות של אורלי ארוכה עוד הרבה יותר וכוללת אנשי פרקליטות, קציני משטרה בכירים, עורכי דין ושורה של יועצים משפטיים מהשב"כ, המוסד וגופי הביטחון. שוכנעתי כי מכלול תכונותיה, סגולותיה ואופיה של אורלי, ניסיונה העשיר במגוון תחומים ובעיקר בתחום הפלילי, הידע הרב שצברה והכלים הניהוליים שבידיה – הופכים אותה למועמדת המתאימה ביותר למילוי התפקיד החשוב של מ"מ פרקליט המדינה. פרקליטות המדינה היא אחד המוסדות החשובים של ישראל כמדינת שלטון החוק. אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו. אורלי היקרה – המון הצלחה!"

בתגובה למינוי תקפו הפרשנים המשפטיים אביעד גליקמן ועוד את החלטת השר אוחנה: "מינוי הזוי של השר אמיר אוחנה. שככל הנראה מטרתו היתה שוב ליצור ריב ומדון בפרקליטות ובמשרד המשפטים. עכשיו בטח אם המינוי ייפסל בבגץ כחלק מהקמפיין יוכל גם להאשים את השופטים. באמת בושה שככה המצב מתנהל" כתב גליקמן.

העיתונאי ברוך קרא צייץ בתגובה: "שר המשפטים רוצה נורא להתקוטט עם המערכת. לכן מינה פרקליטה ותיקה שאיננה פרקליטת מחוז, אלא משנה לפרקליטת מחוז. אז במשך שלושה חודשים היא תהיה ממונה על פרקליטת המיוז וכעבור שלושה חודשים פרקליטת המחוז תהיה ממונה עליה. סל הכל הגיוני ובוגר. אבל היי, לפרקליטה הוותיקה יש יתרון גדול. "היא שונאת שנאת מוות את שי ניצן והוא שונא אותה"

משמר הדמוקרטיה הישראלית הגיבו: "החלטת השר אוחנה למנות את עו"ד אורלי בן-ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה היא החלטה המנוגדת לכללי מינהל תקין. היא מנוגדת לעמדת היועמ"ש, שלהמלצתו בסוגיה זו יש לתת משקל מכריע; והיא מבוססת על שיקולים זרים ולא ענייניים. לא נעבור על כך בשתיקה".

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ שיגר מכתב לשר אמיר אוחנה בו כתב: "מינויה של בן ארי שאינה בדרג בכיר עלול לערער את תפקוד הפרקליטות"

ח"כ סתיו שפיר הגיבה בחריפות: "נאשם בשוחד ממנה שר משפטים שממנה פרקליטת מדינה בניגוד לעמדת ראש התביעה כדי להשפיע על אופי עסקת הטיעון שבקרוב מישהו ישלוף מהשרוול. ראש ממשלה זמני שממנה שר זמני שממנה פרקליטה זמנית. אם תהיתם, ככה נראית הפיכה שלטונית"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!