ואיך קשור איימן עודה?

שב"כ חשף חוליית מחבלים בפעולה

תמונה – דובר צה"ל
הותר לפרסום תיעוד ממצלמות לוחמי הימ"מ שעצר את חברי החזית העממית אשר תכננו וביצעו את הפיגוע במעיין דני בו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה -צפו

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה תשתית רחבה ומאורגנת של פעילי ארגון הטרור החזית העממית (חז"ע) אשר ביצעה את פיגוע המטען בעין בובין, בו נרצחה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אחיה ואביה. החקירה חשפה כי התשתית ביצעה פיגועי ירי נוספים ותכננה לבצע פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. במסגרת הפרשיה נעצרו ונחקרו ע"י שב"כ כ-50 פעילים בהם גם בכירי מפקדת החז״ע ביו״ש, ונתפסו אמצעי לחימה רבים שהיו ברשות הפעילים והוסגרו כתוצאה מהחקירות בשב"כ.

בלילה שקדם למימוש הפיגוע הגיעו חברי החולייה, סאמר ערביד, יזן מג'אמס וקסאם שיבלי לשטח הררי צפונית למעיין עין בובין, כאשר הם חמושים באקדחים ומטען הנפץ. סאמר השאיר את יזן וקסאם בשטח יחד עם המטען ונסע חזרה לכיוון רמאללה על מנת להשאיר את הרכב בנקודה מרוחקת.

כשעה מאוחר יותר, החזיר ווליד חנאתשה, גורם המפקדה אשר מימן את הפיגוע, את סאמר ערביד למקום בו המתינו חברי החולייה ועזב את המקום. חברי החוליה בהובלת סאמר ביצעו הליכה של כשעתיים לכיוון המעיין. כשהגיעו למקום הטמינו את המטען בסמוך לציר הגישה ועלו לנקודה הצופה על המקום.

לאחר מספר שעות של המתנה במהלכן היה קסאם ברגותי אחראי על התצפית, הבחינו חברי החוליה במשפחת שנרב מתקרבת לנקודה, קסאם העביר את ההנחיה לסאמר ערביד אשר לחץ על ההדק והפעיל את המטען רב העוצמה לעבר בני המשפחה. לאחר מימוש הפיגוע נמלטו חברי החוליה רגלית לכיוון רמאללה בדרך הררית עד אשר הגיעו לעיר והתפצלו.

עוד נחשף בחקירת המעורבים כי בראש תשתית הטרור עמדו פעילי חז"ע ותיקים ובכירים, אשר הנחו את החוליה לבצע את הפיגועים השונים, ביניהם: חאלדה ג'ראר, תושבת רמאללה, בת 56, כלואה לשעבר מס' פעמים בעברה ע"ר מעורבות בפעילות החזית העממית, עולה כמי שעומדת בראש ארגון החזית העממית בגדה, ובמסגרת זו אחראית על כלל הפעילות של הארגון.

בכיר בשב"כ מסר: "הפענוח המודעיני והחקירה המאומצת סיכלו פיגועים בטווח הזמן המיידי. ללא הגעה מהירה לחוליות בשטח, הפיגועים אשר תכננה התשתית היו יוצאים לפועל והיו גובים חיי אדם רבים"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.