תגובות סוערות

ליברמן דורש לפטר את הרב הראשי

תמונה – ישראל ביתנו
יו"ר ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן דורש לפטר לאלתר את הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, בעקבות דבריו נגד העולים מברית המועצות: " יש כאן הרבה-הרבה גויים. חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתות נגד החרדים ונגד הדת" - נתניהו: "אמירה מקוממת שאינה במקומה" - ח"כ ניצן הורביץ: פיתרון: לסגור את בית הכופים הזה." - חדשות

מעורר סערה: הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף יוצא במתקפה בכנס רבנים בירושלים נגד עולים רבים מברית המועצות שלטענתו אינם יהודים: "מאות אלפים או עשרות אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק 'מיהו יהודי'. יש כאן הרבה-הרבה גויים. חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתות נגד החרדים ונגד הדת. הולכים לכנסייה כל יום ראשון. העלו אותם לפה שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים"., תקף הרב הראשי את ליברמן והעולים.

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "אמירה מקוממת שאינה במקומה. העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר."

בפוסט זועם כותב ח"כ אביגדור ליברמן: "הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג. אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית."

ח"כ יאיר לפיד הגיב: "העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מאירת הפנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל'כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך'? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים"

ח"כ בני גנץ הגיב: "על שנאת חינם חרב בית המקדש. טוב יעשה הרב הראשי הספרדי אם יתנצל בהקדם על דבריו. החזון הציוני עודד עלייה וקיבוץ גלויות לארץ ישראל ומדינת ישראל מאז ראשית הציונות. התבססנו צבאית, כלכלית ותרבותית ובין השאר בזכות העלייה מברית המועצות-עלייה שהביאה איתה מטען תרבותי, מדעי וחברתי מבורך."

ח"כ ניצן הורביץ ממרצ תקף: "הגזענות והשנאה של הרב הראשי היא רק סימפטום. הבעיה היא במוסד החשוך, הדכאני והמיותר כל כך של הרבנות הראשית. פיתרון: לסגור את בית הכופים הזה."

https://twitter.com/Noam_C_/status/1214445524528619521?s=20

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.