נגד הזרם

קרע בעבודה: יאיר גולן נגד פסילת יזבק

תמונה – יאיר גולן
סגן המרטכ"ל לשעבר יאיר גולן, (העבודה) יוצא נגד היוזמה בכנסת לפסול את היבא יזבק מבל"ד שפרסמה בעבר פוסט תמיכה ברוצח סמיר קונטאר: "בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק" - ח"כ שמולי (העבודה) תומך: "העתירה לפסילתה של ח״כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. " - פוליטי

סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן ממפלגת 'העבודה', יוצא נגד היוזמה בכנסת לפסול את היבא יזבק מבל"ד שפרסמה בעבר פוסט תמיכה בסמיר קונטאר: "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית. בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק.

ח"כ איציק שמולי גם הוא ממפלגת העבודה הודיע כי הוא כן תומך בפסילת יזבק: "העתירה לפסילתה של ח״כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בגצ, ובראשם הנשיאה, כבר קבעו כי האדרתה ותמיכתה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר, שרוצץ גולגולת של תינוקת, מהווים תמיכה בטרור לכל דבר ועניין; וזאת, לא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה. "החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור; מטעמים אלו יש להביא לפסילתה."

העיתונאי שמעון ריקלין הגיב לציוץ: "יש עוול שלא תתמוך בו? אמירה נגד ישראל שלא תנמק?? נשבע שלא מבין איך נתנו לך בכלל להיות קצין בצהל"

בתגובה לעיתונאי ישי פרידמן הגיב מזכ"ל בל"ד מוסטפא טהא: "את מי שצריך למחוק ולהעמיד לדין הם אלו שגדעו את עמנו מארצו בפעולת שוד מזויין הגדולה ביותר במאה ה-20.. היבה יזבק היא מבני התנועה הלאומית המקורית, היא לא תיירת ואנחנו לא אורחי בית המלון של אף אחד, בעלי הבית אנחנו מאז שחר ההיסטוריה.."

גם חברי כנסת מ'כחול לבן' שניהלו בעבר משא ומתן עם הרשימה המשותפת להקמת ממשלה, יצאו נגד יזבק. ח"כ יועז הנדל וצבי האוזר הודיעו בגלוי כי הם תומכים בפסילת יזבק: "היבא יזבק לא צריכה להיות בכנסת ישראל. נקודה."

מפלגת בל"ד מסרו בתגובה לתמיכת כחול לבן בהדחתה: "החלטת כחול לבן לתמוך בבקשה הפסילה של ח"כ היבא יזבק מוכיחה שוב שמדובר במפלגת הליכוד ב' ושהיא אינה שונה ממנה בשום עניין עקרוני ונגררת אחריה במסעי הדה-לגיטימציה של הציבור הערבי ונציגיו. כחול לבן טוענת שהיא שומרת על הדמוקרטיה אך מסתבר שצריך לשמור על הדמוקרטיה מפניה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.