מעוררת סערה

אורלי לוי: "נגיף הקורונה התפרץ כי הוא נוצר כלוחמה ביולוגית"

תמונה – מפלגת העבודה
מעוררת סערה: מספר 2 במפלגת העבודה-גשר-מרצ, נשאלה על נגיף הקורונה במהלך מסיבת עיתונאים ואמרה לכתב גלי צה"ל: "בואו לא נהיה תמימים - אנחנו יודעים שנגיף הקורונה התפרץ כי הוא נוצר כלוחמה ביולוגית" - רה"מ נתניהו: " יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה.״

במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה אמרה יו"ר מפלגת גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, כי על משרד הבריאות יחד עם המשרד לביטחון פנים להוציא צו שעה לבידוד מקצועי של כל מי שיש סיכוי שנדבק. "על המדינה להקים מתקן בידוד רפואי מקצועי באזור הרחוק ממרכזי הערים, שם יעבירו לבדיקה מסודרת את כל החשודים בהידבקות. אסור לנו לסכן את אזרחי המדינה ולהקל ראש בדבר"

עוד אמרה ח"כ אורלי לוי: "אנחנו מגלים שלא מדבר במרק של עטלפים אלא בהינדוס מעבדה. לא יתכן שמדינת ישראל לא ערוכה להתקפה ביולוגית,, כך מדווח העיתונאי אליהב בטיטו בגלי צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות: ״אנחנו ממשיכים בהיערכות למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל באתגר הגדול הזה."

עוד הוסיף נתניהו, כי יש למנוע הפצה של ידיעות כזב שעלולות לפגוע בטוהר הבחירות: ״אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה.״

נתניהו כינס היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, ראש המל״ל וגורמים בכירים נוספים.הערכת המצב התקיימה בחמ״ל החירום של משרד הבריאות בהמשך לדיונים האחרונים שקיים ראש הממשלה ולהערכות המצב השוטפות בנושא וכן בשל ההתפתחויות האחרונות.רה"מ נתניהו בפתח הדיון:״אנחנו ממשיכים בהיערכות למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל באתגר הגדול הזה. אנחנו בוחנים כל הזמן את המדיניות שלנו, ואנחנו מתקנים אותה, ומתאימים לנסיבות המתפתחות. קודם כל, אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל ממדינות נוספות. היום אנחנו נוסיף את אוסטרליה ואיטליה, בעת הצורך אנחנו נוסיף מדינות אחרות. אמרתי, היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר. ישראל נהגה עד היום בצורה יותר מחמירה מכל המדינות, ואנחנו נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות של הנגיף בישראל. אנחנו פרסמנו הנחיות גם לישראלים שחוזרים ארצה, ואנחנו דורשים עמידה קפדנית בהנחיות הללו שאנחנו מפרסמים לציבור בישראל. אנחנו גם כאן דורשים מהציבור לגלות אחריות מירבית. כל אחד שימלא אחר ההוראות שניתנות ע״י משרד הבריאות.״עוד הוסיף רה״מ בהמשך לדברי השר ארדן כי יש למנוע הפצה של ידיעות כזב שעלולות לפגוע בטוהר הבחירות:״אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה.״בהערכת המצב המיוחדת משתתפים גם שר הבריאות, שר האוצר, השר לבט״פ, שר התחבורה, שר הפנים, שר הכלכלה, שר הרווחה, שר החינוך, שר התיירות, שר החקלאות ושת״פ אזורי, השרה לשוויון חברתי, ס׳ שר הביטחון, ר' המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ״ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ״ל משרד החינוך, מנכ״ל משרד האוצר, מנכ״ל משרד התיירות, מנכ״לית משרד התחבורה, מנכ״ל משרד הכלכלה, מנכ״ל המשרד לשוויון חברתי, מנכ״ל רשות ההגירה והאוכלוסין, ראש המכון הביולוגי, קצין רפואה ראשי, ראש אגף התקציבים, החשכ״ל, המשנה ליועמ״ש, מנכ"ל מד"א, מנכ"ל קופת החולים כללית, מנכ״ל רת״א, מנכ״ל רש״ת, וגורמי מקצוע נוספים.וידאו: עומר מירון, לע"מסאונד: ניר שרף, לע"מ

Posted by ‎ראש ממשלת ישראל‎ on Sunday, February 23, 2020

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!