חשש בימין

הליכוד מאשים: "נגמרו הימים שבהם ההתנהלות היתה במחשכים"

תמונה – שלמה קרעי
חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תוקף את וועדת הבחירות המרכזית בעקבות סירובם לפרסם את הפרוטוקולים המקוריים: "נגמרו הימים שבהם ההתנהלות היתה במחשכים וההחלטות התקבלו בחדרי חדרים. אתם יצאתם בכל הכוח להצביע עבורנו ואנחנו נאבק בכל הכח כדי שהקול שלכם לא ילך לאיבוד" / יאיר נתניהו: "גונבים לנו את הבחירות"

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד מאשים את וועדת הבחירות המרכזית בטיוח והעלמת תוצאות הבחירות. בפוסט שפרסם קרעי הוא כותב: "ועדת הבחירות ממשיכה בצורה בלתי מובנת ובלתי הגיונית להערים קשיים על הליכוד, ועל חברותיה לגוש הימין, ומונעת מאיתנו את קבלת הפרוטוקולים המלאים. ההחלטה שפרסם השופט הנדל בשעה האחרונה שדחתה על הסף את כל בקשותינו, מלאה בתירוצים מתירוצים שונים כולל "פגיעה בחשאיות ההצבעה" בהמצאת הפרוטוקול המלא (איך בדיוק?? ואיך זה שבבחירות באפריל כן סיפקו את הפרוטוקולים המלאים בלי חשש?), שתכליתן שמירה על עמימות וחוסר שקיפות."

עוד כותב קרעי ומאשים: "כל ההודעות שהם מוציאים בתואנות כאלו ואחרות, הן רק חצאי אמיתות. עם תקציב של 400 מיליון שקל, שקיפות בכל הרבדים ברמת אונליין, הוא עניין בסיסי ולא בונוס. אנחנו קשובים לכל מה שאתם מעלים ברשתות החברתיות ומגישים את הכל לוועדה בדרישה לבחינה מחודשת. כולל ההצבעה של קרוב ל100% באופן חריג למשותפת במאות קלפיות במגזר הערבי וכן הצבעתם של סטודנטים רבים ששהו בחו"ל על פי הדיווחים שקיבלנו. העבודה שלנו אינטנסיבית ונושאת פירות. אנחנו רואים בחומרה את גרירת הרגליים ואת המסר לציבור מוועדת הבחירות כאילו החקירות והדרישות שלנו מיותרות."

"מהמעט שיש בידינו, השגנו ממצאים חשובים ומשמעותיים. זאת עוד לפני שקיבלנו את הפרוטוקולים המלאים שיכולים לאשש חשדות שלנו לזיופים, בין היתר, באמצעות קפיצות של עשרות אחוזים בשעה האחרונה של ההצבעה. כך לדוגמה בקלפי מספר 1 באור עקיבא: הוספנו ל- טב 27 קולות, כאשר התוצאה הרישמית שפורסמה היתה 0 קולות וכך גם עוד בעשרות קלפיות. או למשל גילינו כי ועדת הבחירות הקלידה תוצאות של 299 מעטפות כפולות למרות שבוודאות היתה הצבעה כפולה על שמם בקלפי בביתם, בטענה שעל פי בדיקתם, אותם אנשים בוודאות לא היו בבית ביום הבחירות."

"כמו כן כותב קרעי, "בעקבות תלונות שהגיעו אלינו על סטודנטים רבים ששוהים בחו"ל (בירדן ובעמאן ועוד) לרגל לימודיהם ובדרך נס הצביעו בישראל, התברר לנו שמשרד הפנים לא אישר לוועדת הבחירות לבצע הצלבה בין נתוני השוהים בחו"ל לבין נתוני המצביעים. אנחנו מתכוונים להגיע לחקר האמת בנושא הזה. דרשנו וטרם קיבלנו פרוטוקולים מלאים של אף קלפי. קיבלנו רק דף סיכום ספירה וגיליונות הספירה מתוך הפרוטוקול. יתירה מכך, ישנן עוד מאות קלפיות שלא קיבלנו אפילו את סיכום הספירה מהפרוטוקול כולל למעלה מחמש מאות קלפיות של מעטפות כפולות."

"כך דרשנו לקבל דוח שיתאר את ציר הזמן של הדיווח האלקטרוני של מזכיר הקלפי (IVR) של מאות קלפיות שבהן יש ראיות לכאורה לאירועים של פגיעה בטוהר הבחירות. כמו כן דרשנו לקבל נתוני הצבעה על פי טופס 1000 במקרים של חשדות להצבעות כפולות ולזיופים שונים."

"במכתב ששלחנו אתמול לשופט דרשנו שלא לפרסם תוצאות רשמיות עד אשר נקבל את כל החומר הנ"ל כולל זמן סביר לבדיקת החשדות לזיופים בהתאם לחוק. דרישות אלו ודרישות נוספות נדחו על הסף על ידי השופט הנדל. למעשה, כל עוד לא ניתנה לנו האפשרות לעיין בכל החומר בהתאם לחוק, התוצאות עדיין לא סופיות. דוגמה אחת קטנה גם כאן היא קלפי 99281 במעטפות הכפולות. אנחנו די בטוחים ש- 60 קולות שניתנו ל'זך' שייכים בכלל ל'טב' כמו שראינו במקרים אחרים, אבל אין לנו את הכלים לבדוק זאת ללא הפרוטוקולים המלאים. "

"אין שום ספק שעלינו לקבל את תוצאות הבחירות ככל שיהיו, זו הדמוקרטיה וזה רצון הבוחר. בד בבד עם מחאה ציבורית על גניבת הבחירות באמצעות הישענות על המשותפת ותומכי הטרור שבה בניגוד להתחייבויות מפורשות. אבל החובה היותר גדולה היא לעמוד על כל זיוף, על כל עיוות ועל כל רמייה. בדמוקרטיה, אין דבר חשוב יותר מטוהר הבחירות. לצערי, ועדת הבחירות מתאמצת לנהוג בעמימות ובחוסר שקיפות ומשחקת איתנו בהודעות לעיתונות במקום לבצע את תפקידה נאמנה."

ולסיום כותב חבר הכנסת קרעי: "למשל, בוועדות המחוזיות לא נתנו בשום פנים לנציגי המפלגות להיכנס לחדרי קבלת ההחלטות ובדיקת הפרוטוקולים על ידי השופטים במקום. שקיפות היא אבן יסוד בשמירה על טוהר הבחירות. נגמרו הימים שבהם ההתנהלות היתה במחשכים וההחלטות התקבלו בחדרי חדרים. אתם יצאתם בכל הכוח להצביע עבורנו ואנחנו נאבק בכל הכח כדי שהקול שלכם לא ילך לאיבוד. גם אם נראה שבשונה משתי מערכות הבחירות האחרונות, הסיכוי קלוש לשנות הפעם את התוצאה, נמשיך לבצע את הליך הבקרה הזה עד תומו. סוף."

https://twitter.com/YairNetanyahu/status/1236976125240397825?s=20

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.