אין רוב

למרות העריקה: פרץ נפגש עם גנץ

תמונה – אלעד מלכה
בלי מילה על עריקתה של ח"כ אורלי לוי: יו"ר 'כחול לבן' ח"כ גנץ ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, נפגשו הבוקר וסיכמו להמשיך בשיתוף פעולה להחלפת שלטון נתניהו יחד עם הרשימה המשותפת ואביגדור ליברמן.

בפוסט שפרסם יו"ר מפלגת 'העבודה' עמיר פרץ מגיב לעריקה הפתאומית של יו"ר מפלגת 'גשר', ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, שהודיעה אמש על פרישה מהחיבור הפוליטי עם מפלגת 'העבודה מרצ' והתנגדותה הנחרצת להקמת ממשלת שמאל בתמיכת 'הרשימה המשותפת'. בפוסט שפרסם עמיר פרץ לאחר הפגישה עם ח"כ גנץ, הוא כותב: "אנחנו ממשיכים במאמצים להרכבת ממשלה חדשה במהירות האפשרית. פגשתי היום את יו״ר כחול לבן בני גנץ וסיכמנו על המשך השותפות האסטרטגית בנינו"

בהמשך כותב פרץ: "חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית. עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת. רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות. אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות."

לסיום כותב פרץ: "יש בפנינו משימה לאומית גדולה – להחזיר את התקוה לישראל. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה.", כתב פרץ.

יו"ר 'כחול לבן גנץ מסר לאחר הפגישה: "נפגשתי הבוקר עם יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ. בפגישה סיכמנו להמשיך בשותפות האסטרטגית בינינו ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית, כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות בפעם הרביעית. נמשיך לפעול בקו זה ובתיאום מלא."

סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, התייחס בזעם ובכינוי גנאי לעריקת חברת הכנסת אורלי לוי מהחיבור הפוליטי ביניהם: "למרות שאנחנו חוגגים פורים, חשוב לזכור כי אנשי ימין בתחפושת הם עדיין אנשי ימין. אין טעם בלבכות את "בגידתם". יש לחזור ולעסוק בעיקר: פוליטיקה מבוססת ערכים ועקרונות; שמאל יהודי, ישראלי, פטריוטי וגאה; מחנה מאוחד עם מנהיגות נמרצת; ועיסוק חסר פשרות בדבר אחד: גיוס"

כזכור, אמש הודיעה יו"ר מפלגת 'גשר', ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, כי היא פורשת מהחיבור הפוליטי עם מפלגות 'העבודה מרצ', ותתגד להקמת ממשלת בתמיכת המפלגת הערבית המשותפת ואביגדור ליברמן, פטרונה הפוליטי לשעבר.

בפוסט שכתבה אורלי היא מסבירה: "לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים. כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ. מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש."

לסיום כותבת לוי ומבטיחה: "אני מבהירה: אותי זה לא מחייב. לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן. הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות. אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט.", כתבה אורלי לוי.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.