לקריאה לחצו

עימות בין מנכ"ל הדסה לפרופ' גרוטו "אל תבלבל את המוח"

תמונה – גרוטו בדיון מרחוק. צילום מסך
עימות מילולי והתכתשות בין המשנה למכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, ובין מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין על נתוני משרד הבריאות. גרוטו: "תחליטו אם אתם רוצים אותי או את רוטשטיין, שאין לו אפילו תואר בבריאות הציבור"

במהלך דיון בועדת הכנסת לקורונה היום (ראשון) התקיים עימות בין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרטו, ובין מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לגבי הנתונים שמציג משרד הבריאות.

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח, על הנתונים שמציג משרד הבריאות לגבי הבדיקות, עקץ פרופ' רוטשטיין ואמר כי הנתונים אינם מדוייקים.

בתגובה לכך, התפרץ פרופ' גרוטו ואמר שעל פרופ' רוטשטיין להפסיק עם העקיצות "כי זה לא יבוא בטוב", וכי הנתונים שהוצא מציג מדויקים פי מאה מהנתונים של פרופ' רוטשטיין "ושיפסיק לבלבל את המוח".

במהלך הדיון קטע פרופ' גרוטו את דבריו של פרופ' רוטשטיין ואמר כי אם הוא סובר שהנתונים שהם מציג הם הטעיה אזי "הגיע הזמן שתחליטו אם אתם רוצים לשמוע אותי, או את רוטשטיין שאין לו אפילו התמחות בבריאות הציבור".

בין השניים המשיך העימות לאורך הדיון בוועדת הכנסת, כאשר פרופ' רוטשטיין איים לעזוב את הדיון אם לא ישמע: "אם זה דיאלוג שאני רק צריך לשמוע אותו, אז אני אגיד תודה וארד".

פרופ' גרוטו הגיב על כך: "תחליטו אם אתם רוצים אותי או את רוטשטיין, שאין לו אפילו תואר בבריאות הציבור".

על התפרצות הנגיף בבני ברק, אמר פרופ' רוטשטיין כי המקרה בעיר היה יכול להימנע, ובתגובה לכך אמר פרופ' גרוטו: "אתה צודק", בציניות, "נדבר על זה בוועדת החקירה, ואם צריך אלך לכלא".

"אין לנו שום כוונה לפתוח את המשק אחרי פסח"

בוועדת הקורונה התקיימו דיונים ארוכים בהתמודדות הנגיף במגזר החרדי ובצעדים למניעת התפרצות הנגיף בקרב האוכלוסיה המבוגרת בעיר.

שר הפנים אריה דרעי שהשתתף בדיון הראשון אמר כי בירושלים אמנם יחס החולים לאוכלוסייה אינו גבוה, אבל בפילוח פרטני נמצא שרוב החולים הנם מהשכונות החרדיות: "בחלק מהשכונות החרדיות יש מספר חולים אפילו יותר גדול מבני ברק", אמר שר הפנים, "זהו נתון שאנחנו חייבים להתמודד איתו והתחלנו לעבוד על זה".

בדבריו אמר דרעי כי כחלק מהאמצעים נפתח עוד מלון בירושלים עבור החולים מהמגזר החרדי שיתקיים כמו בבני ברק מבחינת מזון וכשרות.

שר הפנים לא שלל את האפשרות לסגר על השכונות החרדיות בירושלים: "נרצה אולי למנוע כניסות ויציאות בשכונות הללו".

בדיון השתתפו גם מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, רופאת מחוז תל אביב-יפו ד"ר רבקה שפר, נציגי המל"ל ומשרד הבריאות ומנכ"ל עיריית בני ברק שמואל ליטוב.

בדיונים הנוספים הצטרפו גם סגנית המנהל למחלקת מעבדות הציבור, רותי ישי, ראש אגף מחקר ומדיניות מכון המחקר בשירותי בריאות כללית, פרופ' רן בליצר ומנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.