פלונטר פוליטי

ריבלין דחה את בקשת גנץ / אורלי לוי עורקת לנתניהו

תמונה – ארכיון: לע"מ
על רקע הקשיים במו"מ בין הליכוד וכחול לבן, הודיע הנשיא ריבלין כי הוא דוחה את בקשתו של ח"כ גנץ, להאריך בשבועיים את המנדט שקיבל בניסיון להרכיב ממשלה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין דוחה את בקשתו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ להאריך את המנדט שקיבל בשבועיים בניסיון נוסף ואחרון להרכיב ממשלה. מחר בערב יועבר המנדט בחזרה להכרעת הכנסת.

בהודעתו כותב ריבלין: "נשיא המדינה קיבל החלטה זו לאחר ששוחח גם עם יו״ר הליכוד בנימין נתניהו שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות. והיה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם ינתנו 14 יום להרכיב ממשלה."

מכחול לבן נמסר בתגובה להחלטת הנשיא: "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו על ידי צוותי המו״מ במטרה להשלים את נספחי החקיקה הנדרשים להסכם שגובש כבר בשבוע שעבר. הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק ובעקרונות היסוד אותם הצגנו. גנץ אמר לנתניהו בשיחתם כי הוא מחוייב להסכמות ביניהם"

העיתונאי יובל קרני דיווח מפי בכירים בכחול לבן, המאשימים כי נתניהו החליט לסגת מהסכם הראשוני להקמת ממשלת אחדות: ״נתניהו בורח מהסכם. זה לא משא ומתן זו תוכנית הונאה"

מוקדם יותר הודיעה ח"כ אורלי לוי אבוקסיס כי היא מצטרפת לגוש הימין וממליצה על ראש הממשלה נתניהו הרכבת הממשלה. בפוסט שכתבה הבוקר היא כותבת: "פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה. היא נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במו"מ התקוע. לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים- זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי."

נתניהו לאורלי לוי: "ברוכה הבאה"

עוד כותבת אבוקסיס: "המו"מ שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן.

"מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה. במצב שנוצר יש רק דרך אחת לצאת מן המבוך, והיא להכיר בעובדות: 1. הליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת 2. רה"מ נתמך ע"י הבלוק הפוליטי הגדול בכנסת: 59 חברי כנסת 3. גם במצב שנוצר הממשלה מתפקדת, אפשר וניתן לבקר אותה, אבל היא עדיין מתפקדת ולא מתפרקת. 4. מהסיבות האלו יש לתת לרה"מ את המנדט כי בואו נודה, רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה."

אלדד יניב פנה לגנץ וקרא לו לשקול שוב השותפות עם ח"כ יאיר לפיד ויעלון מהם הוא נפרד בסערה לפני כשבועיים.

https://twitter.com/EldadYaniv/status/1249279239058317312?s=20

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.