שיחת מוטיבציה

ריבלין: "בלי קשר לדעה פוליטית. צה"ל הוא של כולנו"

תמונה – מארק ניימן / לע"מ
הנשיא ריבלין התייחס בביקורו בבסיס צה"ל לפוליטיקה בתקופת הבחירות ולירידה במוטיבציה לשירות קרבי בקרב המתגייסים החדשים.

נשיא המדינה ריבלין ביקר ביחידת מיטב, בסיס הקליטה והמיון של צה"ל, ופגש במתגייסי מרץ ליחידות השדה. ריבלין אמר: "אנו נמצאים בתקופת בחירות. בקרב, באימון, במארב, כולם נלחמים יחד, בלי קשר לדעה פוליטית. צה"ל הוא של כולנו. צה"ל הוא בשביל כולנו. ומעכשיו צה"ל זה אתם. עלינו לעשות הכל כדי להשאיר את צה"ל צבא העם. צבא של כל חלקי העם. צבא ששעריו פתוחים לכולם. זה ייחודו וזה כוחו".

במהלך ביקורו שמע הנשיא סקירה אודות נתוני הגיוס לשנת 2019: אחוזי הגיוס במדינה עומדים כיום על 58% גיוס נשים ו72% גברים. בגיוס שהתקיים היום מתוך כלל המתגייסים לחטיבות כפיר ונח״ל התגייסו שלושה עולים חדשים, 16 חיילים בודדים וחמישה בני מיעוטים אשר התנדבו לשירות ביטחון.

הנשיא ריבלין הוסיף: ״בעוד דקות ספורות תחליפו את הבגדים האזרחיים במדים ותהיו לחיילים. מהר מאוד תישאו על כתפיכם אחריות כבדה. כלוחמי צה"ל בחטיבת כפיר ובחטיבת הנח"ל, תטפלו במשימות המורכבות ביותר והמאתגרות ביותר. יהיה עליכם לפעול בנחישות ובחדות, תוך הקפדה על ערנות, דריכות, תעוזה ולאור ערכי צה"ל."

״אני התגייסתי לצה"ל בשנת 1957. באותה שנה פתחו את הבקו"ם בפעם הראשונה. הרבה דברים השתנו מאז, אבל הצורך שלנו להגן על עצמנו לא השתנה. הצורך שלנו בצבא חזק ואיתן לא השתנה."

הנשיא התייחס לירידה במוטיבציה לשירות קרבי ואמר: "בתקופה האחרונה אנו שומעים על ירידה במוטיבציה לשירות קרבי. בחרתם נכון. כל הכבוד לכם. אני גאה בכם. אתם דוגמא לצעירים לתחושת שליחות. עלינו להעלות את המוטיבציה בקרב מועמדים לשירות קרבי. זהו אתגר לאומי וערכי. איננו יכולים בלעדיכם, ואנחנו זקוקים לעוד רבים איכותיים ומצוינים כמוכם."

בתום דבריו התייחס הנשיא לבחירות המתקרבות: "אנו נמצאים בתקופת בחירות. צה"ל חייב להיות מחוץ לשיח הפוליטי, מחוץ לוויכוח. בקרב, באימון, במארב, כולם נלחמים יחד בלי קשר לדעה פוליטית. צה"ל הוא של כולנו. צה"ל הוא בשביל כולנו. ומעכשיו צה"ל זה אתם. עלינו לעשות הכל כדי להשאיר את צה"ל צבא העם. צבא של כל חלקי העם. צבא ששעריו פתוחים לכולם. זה ייחודו וזה כוחו."

הנשיא הדגיש בפני המתגייסים: ״בעתיד תתחילו את האימונים ותהיו ללוחמים מצוינים. תפקידכם להגן עלינו ועל עצמכם, ואתם מאומנים ומיומנים להגן על מדינת ישראל. הפקודות של צה״ל ברורות ואתם צריכים להיות בטוחים. שימרו על עצמכם. צאו לשלום ותחזרו בשלום."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.