קואליציה במשבר

משבר חריף בקואליציה – החרדים תוקפים את הליכוד

תמונה – עדינה ולמן, דוברות הכנסת

החוק האוסר על טיפולי המרה אושר – משבר קואליציוני

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה. את ההצעה יזמו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (העבודה). ההצבעה, שאושרה ברוב של 42 חברי כנסת תומכים מול 36 חברי כנסת מתנגדים, עוררה סערה בתוך הקואליציה, לאור החלטת מפלגת  כחול לבן לתמוך בה, למרות התנגדותה של הממשלה. גנץ כתב בקבוצת הוואצפ של המפלגה, טרם ההצבעה: "נצביע נגד, אפשר ויהיו משמעויות"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (הליכוד) וח"כ מיכל שיר, גם היא מהליכוד, תמכו בהצעת החוק, כאמור, בניגוד לעמדת הממשלה. בנוסף אליהם, יותר מעשרה חברי כנסת מהליכוד נעדרו מההצבעה, למרות שנכחו הכנסת. למרות אישור הצעת החוק בקריאה טרומית, הסיכוי שהחוק יקודם בשלוש קריאות – קלוש.

צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

התגובות וזעם החרדים

לאחר שהצעת החוק אושרה טרומית, במליאה נשמעו קריאות של ח"כים מהמפלגות החרדיות לעבר יו"ר כחול לבן בני גנץ, "לא תהיה ראש ממשלה". כמו כן, הח"כים של ש"ס נטשו את מליאת הכנסת, והודיעו כי לא ישתתפו בהצבעות עד להודעה חדשה. ח"כ מיכאל מלכיאלי תהה בריאיון שהעניק למתי טוכפלד ברדיו גלי ישראל: ״גנץ יודע מה זה לחיות לצד המפלגות החרדיות? הוא יודע שסטטוס קוו זה תנאי להיות ראש ממשלה עם החרדים?״. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף את הליכוד ואמר: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה ראש הממשלה נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד?". השר דודי אמסלם תקף את כחול לבן והאשים: "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים את ישראל לבחירות. גנץ אתה מכוון את ישראל לבחירות. זה חוצפה ועזות מצח בניגוד לכל ההסכמים הקואליציוניים״. השר יעקב ליצמן אמר בתגובה לאישור הצעת החוק: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן, בניגוד למשמעת הקואליציונית, היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית". סגן השר מאיר פרוש הוסיף כי "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת"

שר המשפטים ניסקורן צייץ טרם ההצבעה: "אף אדם לא זקוק להמרה. סטרייטים ולהט"בים, אתם טובים בדיוק כפי שאתם"

https://twitter.com/AviNissenkorn/status/1285876291183480833

כמו כן תקף השר דודי אמסלם את שר המשפטים ואמר: "אני מתבייש במה שעשיתם, אתם נוהגים בחוסר יושר והגינות. סיכמנו שזו הצעה שלא תעלה, ודחינו את זה. אתה צריך להתבייש. על מה יצא הזעם? על כך שהצבענו על ניגודי העניינים לשופטים. לכנסת אסור לדון בזה? אתה ישבת פה ואמרת 'לא יעלה על הדעת', אתה כנראה לא יודע מה זו דמוקרטיה. הכנסת צריכה לפקח גם על בית המשפט העליון".

בכחול לבן ניסו להנמיך את גובה הלהבות ואמרו לאחר אישור החוק: "לא מעוניינים במשבר, מעוניינים בשימור הקואליציה"

מגיש הצעת החוק והיוזם, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

מה בעצם אומרת הצעת החוק?

הצעת החוק מציעה כי ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה, טיפולים שמטרתם לנסות לשנות נטייה מינית של מטופל, ולקבוע בחוק עבירת משמעת בשל הפרת הוראה זו. החוק מתייחס לפסיכולוגים מורשים, וקובע כי "מי שרשאי לעסוק בפסיכולוגיה לא יבצע טיפולי המרה או יציע לבני אדם טיפול מסוג טיפולי המרה". בהצעת החוק נכתב בין היתר כי פסיכולוג שימצא אשם בעבירת משמעת זו, יותנה רישומו בפנקס הפסיכולוגים לתקופה שלא תפחת מחמש שנים. כמו כן, לפי הצעות החוק, הפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית.

 

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.