מתייתרת

החוק שיאפשר סגר כללי בלי דיון בכנסת – אושר

תמונה – צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון
מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) את "חוק הקורונה הגדול", החוק שמשאפשר לממשלה להכריז על הגבלות למאבק בנגיף הקורונה ללא הצורך להמתין לאישורה של הכנסת. 48 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, 35 התנגדו.
בניגוד למתכונת הראשונה, שהייתה מאפשרת לממשלה לעקוף את הכנסת ולחתום על צווים בעלי תוקף מיידי, ההצעה שגובשה בוועדת חוק חוקה ומשפט, דורשת אישור לתקנות מוועדות הכנסת הרלוונטיות, אם כי ההגבלות יוכלו להיכנס לתוקף בתוך יממה במקרה שלא התקבלה החלטה מצד הוועדות.
מרגע אישור החוק תינתן תקופת מעבר בת 14 ימים לממשלה לגבש תקנות שיותקנו מכוחו ובסיומם יסתיימו התקנות לשעת חירום שהוארכו בחוקים, והתקנות ייכנסו לתוקף בעשירי באוגוסט.
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
כמו כן, עולה מההצעה כי אם הוועדה לא קיבלה החלטה בתום יממה – התקנות ייכנסו לתוקף, והיא תוכל לאשר אותן או לדחות אותן לאורך שבוע או שבועיים, תלוי בסוג ההגבלות. אם לא קיבלה הוועדה החלטה יובאו התקנות להצבעה במליאת הכנסת. החוק יהיה בתוקף כהוראת שעה עד סוף חודש יוני בשנה הבאה. כעת, הממשלה תהיה רשאית לקבוע תנאים לקיום הפגנה, תפילה או טקס דתי ובלבד שלא יהיה בהם כדי למנוע את קיומם.
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.