סגר סמלי

קניונים ייסגרו, החופים – פתוחים: מגבלות הסופ"ש נכנסו לתוקף

תמונה – משרד הבריאות

המאבק בנגיף | הגבלות סוף השבוע

החל מהשעה 17:00 נכנסו לתוקפן מגבלות סוף השבוע עד ליום ראשון בשעה 05:00. אלו המגבלות שאושרו על ידי הממשלה ביום חמישי שעבר. חשוב לציין, בוועדת הקורונה של הכנסת הוחרגו אתמול כמה מהסעיפים, ופעילותם תימשך כרגיל גם היום ומחר (שבת). ההגבלות הוסרו בין היתר על מוזיאונים, גני חיות, ספארי, פינת חי, אטרקציות תיירותיות, ועוד.

חנויות, חדרי כושר ואתרי בילוי

בסוף השבוע ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים, ספריות, מספרות ומכוני יופי. ההגבלה לא תחול על בתי עסק המספקים שירותים חיוניים: חנויות לממכר מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה ומעבדות לתיקון מוצרי תקשורת. מכוני כושר וסטודיו לפעילות ספורט או מחול יישארו סגורים, וישובו להיפתח ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר ללא תלות במתווה ממשלתי, כך קבעה ועדת הקורונה. כמו כן ניתן לקיים פעילויות ספורט תחרותי, בעוד פעילויות ספורט אחרות יותרו רק במרחב הפתוח.

 

השהייה בחופי הים ובבריכות הציבוריות גם בסופי השבוע מאושרת, כפי שקבעה ועדת הקורונה. כמו כן אישרה היום הממשלה להגדיל את הכמות המותרת בחדרי האוכל בבתי מלון עד ל-35% מהתפוסה המרבית. השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן הצביעו נגד, בעקבות הדרישה שהציגו להשוות את תנאי פתיחת בתי הכנסת למתווה חדרי האוכל. "אין כל הסבר הגיוני להפלות מתפללים בבתי כנסת בהגבלה לעשרה מתפללים בלבד, למרות שהם נדרשים לעטות מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה, לעומת סועדים בבתי מלון שיכולים להתכנס ללא מסיכה בזמן אכילה, ומאפשרים להם 35% פעילות", אמר השר ליצמן. "נתוני ההדבקה בבתי כנסת אינם גבוהים לעומת מסעדות ובתי מלון, אלא להיפך. את העוול הזה יש לתקן".

התכנסויות והתקהלויות במקומות פתוחים מתקיימות בהשתתפות 20 בני אדם לכל היותר, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ועטיית מסיכה. במקומות סגורים, כולל בתי כנסת, מותרת התקהלות של עד עשרה אנשים. המגבלות על ההתקהלויות לא כוללות מקומות עבודות ומשפחות המתגוררות יחד. המגבלה קבועה וחלה בכל ימות השבוע.

 

 

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.