שוחררו

התקיפה בתל אביב: השופטת – "אני לא יודעת מי התחיל"

תמונה – מצלמת אבטחה
אירוע אלים על רקע התגרות ולא על רקע פוליטי? ביהמ"ש מתקשה לקבוע מי התחיל

שוחררו התוקפים מההפגנה בתל אביב

בית משפט השלום בתל אביב שחרר לפני זמן קצר למעצר בית את שני החשודים בתקיפת המפגינים שלשום בתל אביב, לחר ההפגנה מתחת לביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. השופטת ענת יהב קיבלה את עמדת עורכי הדין של החשודים, לפיה: "מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה". השניים יישארו במעצר בית עד ליום ראשון. כמו כן הם הורחקו מתל אביב ל-15 ימים. המשטרה הודיעה כי לא תערער על ההחלטה.

השופטת קבעה כי "קיים חשד סביר בסיסי" נגד החשודים, אך ציינה כי "עוצמת עילת המעצר איננה גבוהה לטעמי. מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה. אין זה גם משנה כיוון שלא נראה שקבוצה אחת הסירה רגליה מהמקום וברחה אלא שתי הקבוצות התעמתו", אמרה, "לא ניתן לבצע הכרעה באופן מלאכותי על סצינה אחת ויש לראות את כלל התמונה. ייתכן שלאחר חקירה מאומצת ייקבע שהשניים האלה הם האחראים אך היום לא ניתן לקבוע כך. דבר אחד מבדיל בין החשוד שזרק את האבן ושוחרר ללא תנאים לבין אלו שכאן היום – וזה פעולות שעשויות להוביל לשיבוש, ולכן יש להשאירם במעצר מינימלי", קבעה השופטת, "הבדל נוסף ומשמעותי לטעמי הוא העובדה שעל פניו מדובר בחבורה שפעלה ביחד לעבר הקבוצה השנייה. לחלקם יש אלות בידיהם, מה שלא ניתן לומר לגבי אותו חשוד שזרק את האבן, ולכן קיימת עילת מסוכנות נמוכה. לעניין זכות ההפגנה יש לומר כי זו זכות בסיסית וחשובה ואני מסכימה שהפגנה לא יכולה להיות שקטה, אולם בשום אופן היא איננה יכולה לצאת מכלל שליטה ולגלוש לאלימות פיזית ומלולית".

בן גביר | צילום: פרטי

עו"ד איתמר בן גביר, סנגורם של החשודים, ברך על החלטת השופטת ואמר: "הובהר למשטרה שאין דין אחד לשמאלנים ודין שני לאנשי ימין, הצגתי לשופטת סרטונים של אנרכיסטים מכים צעירים ופוגעים ברכב, ונציגי המשטרה לא ידעו להשיב מדוע שוחרר אנרכיסט שזרק אבן נגד הצעירים". בן גביר הוסיף: "קורא לכולם להנמיך להבות, אבל לא אתן שיפלו צעירים, מלח הארץ, יוצאי צבא אל מול אנרכיסטים שמתסיסים ומלבים את הרוחות".

שני החשודים קשרו עצמם לאירוע במהלך חקירת המשטרה, וחשוד נוסף שנעצר יחד איתם שוחרר כבר אתמול בתנאים מגבילים, זאת לאחר שהכחיש כי נכח בזירת האירוע. השלושה נעצרו אתמול בחשד למעורבות בתקיפת מפגינים לאחר ההפגנה נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. לדברי המשטרה, מיד עם קבלת הדיווח היא פתחה חקירה, בעקבותיה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לתקרית.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!