פשרה ייצוגית

רכשתם אחד מהרכבים הבאים? כדאי שתקראו

תמונה – צמפיון מוטורס
זה קורה לענקית הרכבים שוב, ושוב זה מסתיים בקריאה לעשרות אלפי בעלי רכבים | במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית - בעלי רכבים יקבלו מליונים

עבר של תקלות ופיצויים

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שלישית במספר נגד קבוצת פולקסווגן העולמית והיבואנית מטעמה בישראל, ענק יבוא הרכב צ'מפיון מוטורס. תקלות לא חסרות תקדים בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים של היצרן, הידועה בשמה המקצועי – DSG.

זו כבר הפעם השלישית בה מסכים הקונצרן הגרמני פולקסוואגן והיבואן הישראלי צ'מפיון מוטורס לשלם סכומים אדירים כפיצוי ללקוחות, בעלי הרכבים של החברות. בשנת 2015 סוכם במסגרת התביעה הראשונה שהוגשה נגד השתיים על פיצוי של 1,300 שקלים לכחמישים אלף בעלי רכבים של ארבעת מותגי הקבוצה.
השנתונים של אותו הסכם היו של רכבים שיוצרו בשנים 2008 ועד 2012. בשנת 2019 הסכימו החברות לשלם למעלה מ-30 מיליון שקלים בסך הכולל ליותר מ-107 אלך איש שהחזיקו אז במכוניות המותגים פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט שיוצרו בשנים 2013 ועד 2016.
הצילום להמחשה בלבד, הדגם שבצילום אינו בהכרח אחד מן הדגמים הקשורים לכתבה | צילום: Skoda
ההסכם הנוכחי, כאמור, ההסכם השלישי, הוא למעשה הרחבה של ההסכם שנחתם בשנת 2019 לשנתוני הדגם המאוחרים יותר. חשוב לציין כי אישור ההסכם הנוכחי בפועל עשוי להיות רק בעוד מספר חודשים, ורק לאחר אישורו יחל הליך הקריאה לבעלי הרכבים והלקוחות באמצעות שונים.
כעת צפוי המותג הגרמני להחזיר ליותר משמונים אלף בעלי רכבים מדגמי פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט, את עלות התיקונים שהיו צריכים לבצע במחשב תיבת ההילוכים ובשני המצמדים שלה. כמו כן תוארך האחריות על הרכיבים המפורטים בשנה נוספת, ויוענקו לכל בעל רכב 250 שקלים לרכישת חלפים, או לחילופין – הנחה בטיפולים במוסכי צ'מפיון מוטרוס.
דגמי הרכבים המדוברים, עם תיבת DSG בעלת שבעה הילוכים ומצמדים יבשים (הדגם הנפוץ יותר – DQ200) הם כדלהלן: סקודה פאביה וסקודה אוקטביה. סיאט איביזה, סיאט ארונה וסיאט לאון. פולקסוואגן פולו ופולקסוואגן גולף. אאודי A1 ואאודי A3. את הפיצוי בסך 250 שקל יקבלו המחזיקים הנוכחיים ברכב, בעוד החזר על תיקון יינתן לבעלים הנוכחיים או קודמיו, מי מהם שיגיש קבלות, בין אם התיקון בוצע במוסך מורשה או לאו.
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.