פעילות מחו"ל

המשטרה חשפה מי עומד מאחורי "דנה רון"

תמונה – באזזנט
משטרת ישראל חשפה לאחר חקירה כי המשתמש "דנה רון" שקרא לרצוח את ראש הממשלה, שייך לאישה המתגוררת ככל הנראה באוסטרליה. נתניהו: "מקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום"

חשבון הפייסבוק "דנה רון", שקרא באמצעות תגובה ברשת החברתית לפגיעה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שייך לתושבת חוץ שאינה מתגוררת במדינת ישראל, כך הודיעה הערב משטרת ישראל. הממצאים התקבלו כשבוע ימים אחרי שחברת פייסבוק הודיעה כי המשתמש ממנו פורסמו קריאות לרצח נתניהו, הוא פקטיבי ומזויף.

העיתונאי אביעד גליקמן דיווח כי מדובר ככל הנראה בתושבת אוסטרליה והפרקליטות תפנה לשלטונות אוסטרליה כדי לבצע חיקור דין"

על פי הודעת דוברות משטרת ישראל, יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה לאיתור חשודים עם פרסום ההתבטאויות ברשת החברתית. זאת, באישור המשנה לפרקליט המדינה, נוכח העובדה שמדובר בביטוי המעלה חשד לעבירה של הסתה לאלימות. בתום פעולות חקירה שונות, עלה כי מי שעומדת מאחורי הפרסום היא אישה המתגוררת בחו"ל.

ראש הממשלה הודה למשטרת ישראל ואמר: "אני מקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח – מחוץ לתחום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב'בוט' שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת".

כזכור, פרופיל הפייסבוק בשם "דנה רון" עורר סערה לפני כשבוע כשראש הממשלה נתניהו פרסם את התגובה המאיימת: "את ביבי צריך להוריד רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". ראש הממשלה טען כי מדובר ב"איום הסתה שקורא לרצוח אותי".

זמן קצר לאחר מכן פרסמה פייסבוק כי הצוותים הגלובליים של החברה ערכו בדיקה ומצאו כי הפרופיל מזויף, ועל כן הוא הוסר לאלתר.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!