פוטר

חרפה מוקלטת – מנהל הסניף הושעה לאחר שהתייצב למילואים

תמונה – פרטי
מנהל ברשת המרכולים 'יוחננוף' קיבל הודעה כי הוא מושעה מהעבודה זמן קצר לאחר שירות מילואים, זאת בניגוד לחוק. רשת יוחננוף בתגובה: "תומכים בחיילי צה"ל"

י', אב לשלושה ילדים ומנהל סניף ברשת יוחננוף – פוטר מהעבודה ברשת לאחר שנעדר מהעבודה כי התייצב לשירות מילואים, למרות שהדבר אינו חוקי. אחרי שמעסיקיו הבינו שאסור לפטר עובד בנימוק זה, הם ניסו לתלות את הפיטורים בסיבות אחרות, המנהל שפוטר החליט בתגובה לתבוע את הרשת ב-500 אלף שקלים. המקרה המביש פורסם לראשונה על ידי דנה ירקצי כתבת העבודה של וואלה ניוז.

בחודש מאי הוא נקרא על ידי צה"ל למילואים, י' הודיע על כך למעסיקיו. לאחר כמה ימים נודע לי' מפי עובדת הסניף כי בהנהלה יש כוונה לפטר אותו. העובד התקשר למנהל האזור שלו והוא הכחיש את המידע שקיבל המנהל מהעובדת. מספר שעות לאחר מכן הוא קיבל זימון לשימוע.


"ליקויים תפקודיים משמעותיים בעבודה, לרבות חוסר שליטה בסניף שבניהולך. אי שביעות רצון בהתנהלותך כמנהל הסניף. היעדרויות מרובות, התראות והערות תפקודיות חוזרות ונשנות", נכתב בנימוקים לזימון. הנימוקים תמוהים אל מול העובדה כי העובד עבד במקום זמן רב ואף קיבל בונוסים ומחמאות.

כעבור 11 ימים, הגיע י' לשימוע בעניינו, כשאחת הסוגיות הראשונות עליהן דנו בשימוע היא ההיעדרויות שלו בשל מחלה או שירות מילואים. בשיחה שהוקלטה, אמר לו בכיר ברשת כי "זה לאו דווקא חיסורים לא מוצדקים. זה יכול להיות ממחלה, זה יכול להיות צבא, דברים שהם די מקובלים, אבל ההיעדרות הזאת בסופו של דבר עושה איזשהו נזק בסניף ברמה הניהולית".

י' התעקש להבין מה הם בדיוק משמעות וכוונת סעיף החיסורים, וקיבל תשובה שמדובר בההיעדרויות שלו לצורך שירות מילואים. "בוא אני אגיד לך עוד פעם, עצם העובדה שהנוכחות שלך בסניף לא הייתה מורגשת כלפי מנהל האזור, גמרנו. היית חולה, אנחנו לא יכולים להגיד לך לא להיות חולה. היית בצבא? כולם בצבא, נכון. אבל עצם היעדרויות שלך כהיעדרויות בסופו של דבר גרמו לנזק לסניף", אמר הבכיר ברשת לי'.

עו"ד סיון גבריאלי, שאת שירותיה שכר העובד שפוטר, אומרת: "לא מדובר בהתנהלות שגרתית שרואים בקרב מעסיקים בהתנהלות היומיומית שלהם מול העובדים, לא ייתכן שאדם שמשרת את המדינה יחשוש לאבד את מקום העבודה שלו", הסבירה. "אסור לתת לגיטימציה, התביעה הוגשה ממקום של רצון לעשיית צדק, מנהל התפעול הודה בפה במלא במסגרת שיחת השימוע שהסיבה לפיטורים היא שירות המילואים שלו אשר פוגע בהנהלות הסניף, שהוא דבר המנוגד לחוק".

"עובד אשר במשך שנתיים וחצי עבד במקום עבודה, התקדם מסגן מנהל של סניף לדרגת מנהל סניף, הוא קיבל בונוסים בגין עמידה ביעדים ועבודה טובה, חודש לפני הפיטורים כיבה שריפה בסניף לאחר שעות העבודה כשהוזעק למקום כמנהל, נתנו אותו לדוגמה ליתר המנהלים"

מרשת יוחננוף נמסר בתגובה: "משפחת יוחננוף שירתה כולה בצה"ל בתפקידי לחימה ותמיכה משמעותיים. הרשת תומכת בחיילי צה"ל במסגרות שונות ואף מממנת מכינה קדם צבאית ברחובות על שם שלושת הנערים ממנה יוצאים לוחמים רבים. התביעה, העומדת בסתירה עם פועלה של משפחת יוחננוף, התקבלה במשרדנו – נגיב לגופו של עניין במסגרת הערכאות המשפטיות".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!