"זכויות אדם"

בג"ץ ביטל את הרס בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל

תמונה – צילום: מרק ניימן לע"מ
שופטי בג"ץ ביטלו הבוקר את צו ההריסה שהוצא לבית המחבל נזמי מחמוד יונס אבו בכר, שרצח באבן את הלוחם עמית בן יגאל ז"ל. ח"כ סמוטריץ': "מזוז וקרא מסכנים את חיי כל אחד ואחת מכם".

בדיון הבוקר בבית המשפט, שופטי בג"צ מני מזוז וג'ורג' קרא ביטלו היום את צו ההריסה שהוצא לבית המחבל בכפר יעבד, ממנו נזרקה האבן שהרגה את לוחם גולני עמית בן יגאל ז"ל

בפסק הדין קובע מזוז: "הפעלת סמכות זו כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם"

עוד כתב מזוז: "על כן, אף כי מדובר בנסיבות בהן מבחינת המפגע קיים לכאורה צידוק לנקוט בסנקציה החריפה של הריסה לפי תקנה 119, עדיין לא ניתן להתעלם מהפגיעה הקשה הכרוכה בכך בבני משפחתו החפים מפשע – להם לא מיוחסת כל מעורבות בפיגוע. בנסיבות אלה אני סבור כי בענייננו עקרון המידתיות מחייב מיתון הפגיעה, על ידי המרת ההריסה באטימה חלקית של הבית"

השופט קרא הצטרף לשופט מזוז וכתב בפסק הדין: "העותרים הינם בני משפחתו של המפגע, אשתו ושמנות ילדיו, ביניהם קטינים שנמו את שנתם כאשר אביהם התעורר משנתו בשעה 4:30 לפנות בוקר לשמע קולות וזעקות נשים מהבית השכן, עלה על גג דירתו שבקומה השלישית, נטל משם חצי בלוק והשליכו לעבר החיילים שנמצאו באותה עת בפעילות מבצעית וכתוצאה מכך קיפד את חייו של חייל צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל. איש מבני הבית לא ידע ולא היה מעורב במעשיו של המפגע שעשה את אשר עשה והשים עצמו ישן בחדר הילדים. אינני סבור כי בנסיבות אלה יש להעניש את אשתו וילדיו של המפגע על ידי הריסת קורת הגג המצויה מעל ראשם. מידת הדין תמוצה עם המפגע זה יבוא על עונשו. אך אין להשליך את תוצאות מעשיו על מי שלא חטאו."

השופטת יעל וילנר שהייתה בדעת מיעוט ותמכה בהריסת הבית כתבה: "הישנותם של מעשים מעין אלה המכוונים אל חיילי צה"ל במהלך פעולות ביטחוניות המבוצעות באזורים מאוכלסים באיו"ש – מחייבת הרתעה יעילה ומשמעותית, אשר יש לקוות כי תמנע ממפגעים פוטנציאליים לשוב ולחקותם".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הגיב לפסיקה השנויה במחלוקת: "צו בג״צ שניתן עכשיו ומורה על ביטול הריסת ביתו של המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי״ד, מוכיח שוב כי האינטרס של מדינת ישראל והעם היהודי נמצא אצלם איפשהו בתחתית הרשימה בסדרי העדיפויות. ההחלטה השערורייתית הזו היא פגיעה אנושה בכח ההרתעה של מדינת ישראל כנגד הטרור הרצחני של הפלסטינים."

שר המשפטים לשעבר איילת שקד: "השופטים קרא ומזוז מתנגדים עקרונית להריסת בתי מחבלים. המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים."

ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף: "מזוז וקרא מסכנים את חיי כל אחד ואחת מכם. זכויות הקניין של המחבלים ומשפחותיהם חשובים להם יותר מהחיים של כולנו. זה הזוי ומקומם ברמות על ובעיקר מחייב טיפול שורש יסודי בניתוק והמוסר המעוות שחבורה קטנה ובלתי נבחרת כופה על כולנו בכח. פשוט גנבו לנו את המדינה."

בג"צ אשכרה דן בהריסת הבית של המחבל רוצח עמית בן יגאל ז"ל. בושה וחרפה

Posted by ‎תנועת אם תרצו‎ on Tuesday, July 21, 2020

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.