חשיפת באזזנט

נתניהו נגד מנדלבליט: ״איך היית מגיב אם האיומים המיניים היו נגד רונית?"

תמונה – צילום: עמוס בן גרשון לע״מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו במתקפה חסרת תקדים נגד היועמ״ש אביחי מנדלבליט על חוסר התגובה לאיומים נגדו ובני משפחתו בהפגנות סלפור: ״אפסות הפעולה שלך נגד הקריאות לרצח משפחתי - היא התרה של דמנו". היועמ"ש בתגובה: "גם למנהיגי ציבור יש אחריות בהרגעת הרוחות" / המשטרה: "זה פוסט שפורסם בשנת 2019"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח לפני זמן קצר מכתב חריף מסוגו ישירות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הרקע למכתב: האיומים בעת האחרונה נגד משפחת נתניהו והעומד בראשה, בנימין נתניהו. נתניהו מתייחס בין היתר לתיעוד הבלעדי שנחשף באתר 'באזזנט' מהפגנות בלפור הסוערות, בו נראים מפגינים מנופפים באביזרי מין עליהם כתובה שמה של רעיית רה״מ – שרה נתניהו: "בואי שרל'ה הולכים", שהונפו בהפגנות בלפור.

בפתח מכתבו פונה רה"מ נתניהו למנדלבליט: ״למיטב זכרוני לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת. בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי. חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו."

היועמ"ש מנדלבליט הגיב לטענות של נתניהו: "אין כל בסיס לטענתך כאילו מאן – דהוא מקל ראש בתלונות ביחס אליך או ביחס למי מבני משפחתך. גם למנהיג הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות", עקץ מנדלבליט בתגובה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות של רה"מ נתניהו: "עם היוודע למשטרת ישראל לפני מספר ימים דבר קיומו של פוסט העלול לעלות כדי הטרדה מינית כלפי אשת ראש הממשלה, נפתחה חקירה. חשוד בפרסום הפוסט נחקר היום באזהרה ביחידת הסייבר בלהב 433, ובסיום חקירתו שוחרר בתנאים. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בפוסט שפורסם במהלך חודש מרץ 2019. החקירה נמשכת"

עוד כותב נתניהו במכתבו בהתייחסות לתמונת הדילדו שנחשף באתר 'באזזנט': "בשבוע שעבר, מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך", מאשים נתניהו את מנדלבליט.

עוד כותב נתניהו: "וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי – לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע: ״אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אליה מאחור״.

"אינני זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה. השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך."

"אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו. איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור?"

"הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מייד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם."

"מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה. כל אישה באשר היא, יהא מעמדה ותפקידה אשר יהא, ראויה להגנה. היא זכאית לכך שרשויות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן (ביחוד לאחר שלקחת לעצמך את תפקיד פרקליט המדינה בנוסף לתפקיד היועץ המשפטי) ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת."

"למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך לפתוח מייד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו. "

לסיום כותב נתניהו: "חשוב להדגיש: אני מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד שהוא, וחובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים אלי ואל משפחתי. אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה בירוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית״.

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק הגיב במתקפה נגד נתניהו: "אכן היו לאחרונה התבטאויות מיניות דוחות כלפי בני משפחת נתניהו. כשם שהיו אינסוף התבטאויות מיניות דוחות של שלוחי נתניהו ומשפחתו כלפי יריבים פוליטיים, ביניהם גנץ ואנוכי. ואם לחקור – יש לחקור את כולן. אבל איום רצח על נתניהו? אין ולא היה. רק ׳דנה רון׳ ודומיה. הפניקער הכי מאובטח בעולם"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "נתניהו נגד מנדלבליט: ״איך היית מגיב אם האיומים המיניים היו נגד רונית?""
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!