הלוחם החסוי

נחשף תיעוד חדש של הלוחם עמנואל מורנו

תמונה – פרטי
תמונה חדשה של הלוחם ככל הנראה הכי חסוי בתולדות צה"ל - נחשפה ברשת על ידי חבר הכנסת מתן כהנא

כמעט עשור וחצי לאחר שקצין סיירת מטכ"ל עמנואל מורנו נהרג בקרב הקשה במלחמת לבנון השנייה, פרסם מי שהיה חברו לצוות בסיירת, ח"כ מתן כהנא (ימינה), תמונה ובה נראה עמנואל מורנו יחד עם ח"כ כהנא עצמו ועם יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט. השלושה נראים בצילום כשהם ככל הנראה באמצע אימון או ניווט, שכן הם לבושים במכנסיים קצרים ועוטים אפודים צבאיים. בשלב מאוחר יותר עזבו מתן כהנא ונפתל בנט את הסיירת. כהנא הופך לטייס בחיל האוויר ובנט לקצין בסיירת המובחרת מגלן. גם היום, 14 שנה לאחר נפילתו בקרב, חל איסור מוחלט להציג את פניו של עמנואל מורנו.

עמנואל מורנו (במרכז) ולצדו נפתלי בנט ומתן כהנא | צילום: באדיבות ח"כ מתן כהנא

ח"כ מתן כהנא פרסם ברשת החברתית פייסבוק סיפור על עמנואל מורנו. כהנא סיפר כי בשלב מסוים במסלול ההכשרה בסיירת מטכ"ל – ראה בחזיונו עמנואל מורנו כנראה את הלוחם בסיירת קצת אחרת ממה שהיו במציאות. "הוא דמיין לוחמים שלילה אחרי לילה יוצאים למארבים מעבר לקו סגול בלבנון ומחסלים לוחמי חיזבאללה. הוא דמיין לוחמים לבושים ברישול, עם חולצת א' מחוץ למכנסיים, עם מכנסיים בלי גומיות בנעליים ועם זיפים שלא גולחו כמה ימים. אבל בעיקר הוא דמיין כומתה חומה: 'כמו האחים שלי בגולני', היה אומר לנו". סיפר כהנא
בנט בזמן שירותו הצבאי | צילום: באדיבות המצולם

אבל בניגוד גמור לדימוי הזה, משתף כהנא, הלוחמים נדרשו בסיירת להיות מצוחצחים ומדוגמים לפני כל יציאה הביתה. "עמנואל לא התכוון לתת למציאות להרוס לו את החלומות", מספר כהנא. "עמנואל לא התכוון ליישר קו עם הדרישות היחידתיות ומיד כשהיה מתרחק מהיחידה הוא היה מברדק את ההופעה שלו. מוריד את הכומתה, מוציא את החולצה מהמכנסיים ומעיף את המכנסיים מהגומיות. ואז, רק אחרי שהיה נראה כמו לוחם גולני מהחלומות שלו, הרשה לעצמו לחזור הביתה".
מתן כהנא בזמן שירותו הצבאי | צילום: באדיבות המצולם

באחד הימים כהנא נתקל במבצע 'מלביש' של המשטרה הצבאית. "לאחר בחינה קצרה השוטרת חייכה אלי והגישה לי תעודה בה היה כתוב שאני חייל מדוגם ומסודר הלבוש בהתאם לכל החוקים הצבאיים. סוג של 'מצטיין מבצע מלביש'. מיד כשקיבלתי את התעודה ידעתי למי אני הולך להראות אותה… וכך, כשהתאספנו כמה חבר'ה מהצוות במגורים שלפתי את התעודה ונפנפתי בה מול עמנואל. 'אחי' אמרתי לו.. 'תראה מה קיבלתי מהמשטרה הצבאית. תעודת חייל מדוגם'.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.