ברשימה השחורה

רמי לוי תובע את האו״ם

תמונה – ארכיון כאן 11
לאחר פרסום ה"רשימה השחורה" שקוראת לחרם על עסקים ש"מפרים זכויות של פלסטינים", ארגון שורת הדין הגיש תביעת דיבה בשם חברות המזון והסלולר של רמי לוי על סך מאות אלפי שקלים

מועצת זכויות האדם של האו"ם פרסמה את מה שקיבל את הכינוי "הרשימה השחורה", ובה מעל מאה בתי עסק הפועלים ביישובים ביהודה ושומרון, 94 מהן חברות ישראליות. לטענת האו"ם, העסקים שסומנו מסייעים להפרת זכויות אדם של הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן.

הרשימה פורסמה בין היתר במטרה להביא לחרם צרכני בינלאומי על החברות שברשימה, בין החברות שסומנו ניתן למצוא גם את רשת הסופרים "רמי לוי שיווק השקמה" ורשתות הסלולר "רמי לוי תקשורת", חברות אשר נמצאות בבעלותו של איש העסקים רמי לוי, ומנהלות גם עסקים באזורי יהודה ושומרון.

צילום: UN

בעקבות סימון עסקיו ברשימה, הגיש איש העסקים רמי לוי תביעת לשון הרע כנגד מועצת זכויות האדם של האו"ם על סך 280,000 שקל. את התביעה הגיש לוי באמצעות ארגון זכויות האדם "שורת הדין", ארגון המתמחה במלחמה בטרור בכלים משפטיים וכלכליים. בכתב התביעה נטען בין היתר כי פעילות בשטחי יו״ש לא מפרה זכויות של פלסטינים, נהפוך הוא, היא מיטיבה עמם. "ברשתות השיווק של רמי לוי מועסקים עובדים פלסטינים ויהודים כאחד, תחת מתן שוויון זכויות מלא. אם כבר, ניתן לומר שהחברות התובעות משפרות את זכויותיהם של הפלסטינים ואת רווחתם הכלכלית לאין ערוך", נכתב בכתב התביעה, "תנאי העבודה ותנאי השכר שהתובעות מעניקות לעובדיהם הפלסטינים גבוהים וטובים עשרת מונים מתנאי העבודה והשכר שמקבלים עובדים ברשות הפלסטינית או במקומות עבודה בשטחה. יתרה מכך, על פי הלמ"ס הפלסטיני, עובד פלסטיני ממוצע ברשות הפלסטינית משתכר כיום במשכורת הנאמדת בכ-2,200 שקל בלבד, לעומת עובד פלסטיני שמרוויח עד פי 3 אצל החברות של רמי לוי". נמסר.

בארגון שורת הדין מסבירים בנוגע לטענת החסינות של האו״ם, כי בדרך כלל לא ניתן להגיש תביעות נגד ארגונים של האו"ם, אך תביעה זו הינה יוצאת דופן.

בבדיקה שערך הארגון נמצא, כי ב"רשימה השחורה" מצויות רק חברות ישראליות שנמצאות בבעלות יהודית, ולא נמצאות בה חברות בבעלות ערבית ישראלית הפועלות בשטחי יו״ש, לפיכך הוגשה לבית המשפט רשימה במעטפה סגורה אשר בה מצויינים 11 חברות כאלו. לכן, במקרה זה מועצת זכויות האדם של האו"ם איננה נהנית מחסינות משום שהיא פועלת מתוך הפרה של מגילת האו"ם ונוהגת באפליה. נמסר מהארגון.

רמי לוי, מנכ"ל ובעלים רשת "רמי לוי שיווק השקמה": "אני מאמין בדו קיום אמיתי. כלל העובדים ברשת השיווק שלנו, מועסקים ללא הבדלי דת, גזע ולאום, ובאופן שווה זכויות, ואף משתכרים בשכר הגבוה פי 3 מאשר השכר הממוצע ברשות הפלסטינית. אנו שמחים לשרת את כל הלקוח ללא הבדל דת גזע ולאום וכך נמשיך לעשות".
בניין האו״ם | צילום: UN

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את רמי לוי הוסיפה: "טענת מועצת זכויות האדם של האו"ם כי אין לפעול בשטחי יהודה ושומרון מאחר ואלה שטחים כבושים, אינה אלא עלילת דם. הרשימה השחורה הזו משקפת את דמותה האמיתית של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהתגלתה שוב כגזענית, חשוכה ומוטה. המועצה הזו לא תקבע היכן יעברו גבולותיה של מדינת ישראל".

בהגשת כתב התביעה סייע עורך הדין אבי גז מטעם ארגון שורת הדין.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!