אלימות מתועדת

תיעוד בחוף כנרת: מבלים תקפו באלימות עובדי ניקיון שהעירו להם

תמונה – מצלמת אבטחה
האלימות מכה שוב, תרתי משמע, ושוב בכנרת. עובדי ניקיון טוענים כי הותקפו רק כי העירו לקבוצת מבלים. "הם צעקו 'מוות לערבים' וריססו אותם בגז פלפל", טענו.

משטרת ישראל חקרה שני צעירים מבית"ר עילית ושלושה עובדי ניקיון מדבוריה, בעקבות קטטה שהתרחשה בחוף כורסי בכינרת. לטענת העובדים, הקטטה החלה לאחר שהעירו לצעירים בעקבות מוזיקה שהשמיעו בקול רם, מה אסור בחוף המוגדר חוף שקט, ואלה בתגובה תקפו אותם באלימות. איש מהמעורבים לא נזקק לטיפול רפואי, וכולם שוחררו בתום חקירתם.

מאיגוד ערים כינרת, אשר מפעיל את החוף, מוסרים כי מדובר במקרה חמור: "עובדי קבלן לניקיון, בני מיעוטים, ביקשו מחבורת בחורים שנפשו בחוף, לסגור את המוסיקה הרועשת", נמסר מהאיגוד. "מאחר וזהו חוף שקט, חל איסור על השמעת מוסיקה". באיגוד טוענים כי חלק מהצעירים היו בגילופין, ובעקבות הערת העובדים הם התנפלו עלהים ותקפו אותם באלימות. "הם צעקו 'מוות לערבים', ריססו אותם בגז פלפל והשליכו אבנים על העובדים, על אנשי צוות החוף ועל טנדר שחנה בסמוך למשרד החוף, אליו הייתה רתומה עגלה לאיסוף האשפה".

במצלמות האבטחה של החוף נראים עשרות בני אדם מגיעים לאזור הקטטה, כשחלקם – כך נראה – אוחזים במקלות. המשטרה שהוזעקה למקום פיזרה את המהומה, וכאמור עיכבה לחקירה כמה מהמעורבים.
במשטרה טוענים, שלפי עדות חלק מהמעורבים האלימות לא גלשה ליותר מדחיפות בין הצדדים. עוד אמרו במשטרה כי כמות המשתתפים בפועל בקטטה הייתה נמוכה בהרבה, וכי החקירה בפרשה נמשכת.

"איגוד ערים כינרת רואה בחומרה שימוש באלימות כלפי עובדיו המבצעים את תפקידם, ולא יסבול כל גילוי של גזענות. התחקיר באיגוד ערים כינרת מתבצע בשיתוף מלא עם משטרת ישראל", נמסר מאיגוד הערים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.