למרות החסינות

"לא מזהה אותך" – צפו: ח"כ פונה בכח ממאהל המחאה בבלפור

תמונה – צילום מסך
ח"כ יוראי להב-הרצנו ממפלגת יש עתיד פונה על ידי שוטרים ממאהל המחאה מול מעון רה"מ, זאת למרות שעומדת בחזקתו חסינות חברי כנסת. ח"כים שונים יצאו להגנתו: "הפרת חוק של הרשות המופקדת על אכיפתו"

שוטרי משטרת ירושלים עיכבו היום, במהלך מחאה שהתקיימה מול מעון רה"מ, את חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו מסיעת יש עתיד-תל"ם, כשפינו את המחאה, והעבירו אותו תוך הפעלת כוח סביר אל השטח שהקצתה המשטרה למחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשם גם פונו שאר המפגינים. "אני חבר כנסת. מה אתם עושים?", אמר להם כשהשוטרים פינו אותו מהמקום.

אחד השוטרים אמר לו: "אני לא מזהה אותך כחבר כנסת", והאחר אומר "יזהו אותך שם", בהתייחסו למתחם שאליו פונו המוחים נגד ראש הממשלה. ברקע נשמעות צעקות במגפון בדבר "הוא חבר כנסת מיש עתיד, יש לו חסינות". מקורביו של חבר הכנסת הגיבו ואמרו כי הח"כ ביקש כמה פעמים מהשוטרים להציג תעודת חבר כנסת, אולם אלו המשיכו לפנות אותו בכוח אל המתחם.

ללהב-הרצנו, כמו לכל חבר כנסת, קיימת חסינות מפני מעצר או עיכוב משטרתי. חברי כנסת שונים, חלקם מהימין, יצאו להגנתו של להב-הרצנו ומחו על עיכובו בכוח.

להב-הרצנו עצמו מסר כי "זכות ההפגנה היא זכות קדושה בדמוקרטיה, ועלינו להגן עליה בחירוף נפש. אני מצפה מהמשטרה שתאפשר את החופש של כל אזרח להפגין. מיליון מובטלים, 90 אלף עסקים הולכים להיסגר – מותר להפגין, צריך להפגין, צודק להפגין". הוא הוסיף: "אני לא בא בטענות לשוטרים, על אף האלימות. הכעס שלי מופנה כלפי ראש הממשלה הכושל שיצר את המצב ההזוי הזה, ודחק את האלפים לרחוב בעקבות המצב הקשה".

השר זאב אלקין מהליכוד אמר: "יש לי מחלוקת אידיאולוגית עם ח"כ להב-הרצנו ועם מפלגתו וכמובן שאין בי שום סימפטיה להפגנות בבלפור, אבל ההתנהלות הזו מנוגדת לחלוטין לחסינות חברי הכנסת", כתב אלקין בטוויטר. "אמיר אוחנה ויריב לוין – לטיפולכם הדחוף". ח"כ גדעון סער מהליכוד הוסיף: "זו הפרת חוק על-ידי הרשות המופקדת על אכיפת החוק, בראש חוצות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה אמר: "אני קורא להם לוודא שחסינות חברי הכנסת תישמר באדיקות. היא נדבך מרכזי בהפרדת הרשויות ואסור להשלים עם פגיעה בה מצד המשטרה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.