ביזוי המת

זעזוע בהר המנוחות – קברים התמוטטו, 'ממצאים' נשפכו

תמונה – זק"א
מחדל מחפיר ומזעזע בחלקת הקברים בקומות שבהר המנוחות, במשך ימים - וככל הנראה בשל איטום ובנייה לקויה - נשפכו על הכביש דם ו'ממצאים' של נפטרים. מתנדבי זק"א, בראשם יו"ר הארגון יהודה משי זהב, עמלו במשך שעות על מנת לתקן את ביזוי המת

בשבוע שעבר הגיע אל ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון) תיעוד המעיד על כך שבבית העלמין הר המנוחות (ירושלים) מתחולל מזה ימים אירוע מתמשך של ביזוי כבוד המת בצורה מזעזעת. מהתיעודים שהגיעו אל הארגון, וכפי שסיפר מאוחר יותר יו"ר הארגון יהודה משי זהב, עולה כי בשל בעיית איטום בקומה השלישית בחלקת הקברים בקומות, מהקומה השלישית שבחלקה נפלטים על פני הקומות ועד כביש הגישה שבמקום – הפרשות, דם וממצאים נוספים (חלקי שאריות גופות הנפטרים) של נפטרים שככל הנראה נקברו בעת האחרונה.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב סיפר: "עד כניסת השבת עמלו מתנדבי זק"א באיסוף הממצאים הרבים שנשפכו החוצה מהקברים במתחם ה'קבורה בקומות' בהר המנוחות. מצוידים בכלי עבודה ובסיוע רכב נקיון מעיריית ירושלים עמלו המתנדבים במשך שעות ואספו את הנוזלים הרבים שהציפו את הכביש. וזאת עפ"י הנחיית הגאון הרב יעקב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א. בהנחיית הרב פזרו מתנדבי זק"א חול מעורב בחומר ספיגה וכך אספו את הממצאים החייבים בקבורה"

משי זהב וממשיך ומספר: "תיעוד מצמרר וכואב הגיע השבוע לארגון זק״א המתעד ביזוי נוראי בכבוד המת כשכמויות של הפרשות ונוזלים הטעונים קבורה נשפכים מהקומה השלישית במתחם 'הקבורה בקומות' בהר המנוחות, יורדים לאורך הקומות ומציפים את כביש הגישה. מיד עם קבלת התיעוד פנה יהודה משי זהב יו״ר זק״א לשר הדתות ולעיריית ירושלים ולכל הגורמים הרלוונטיים בכדי לעצור את הביזיון הנורא והקשה בכבוד המת ובסכנה התברואתית שבדבר"

מתנדבים של הארגון עמלו כאמור במשך שעות על מנת לכבד את כבוד המת, יהודה משי זהב מספר: "ביום שישי הגיע צוות מורחב של מתנדבי זק״א בפיקודו של קמב״צ זק״א ירושלים הרב מאיר אקער, ויו״ר זק"א יהודה משי זהב לבית הקברות הר המנוחות בירושלים בכדי לאסוף את הממצאים הרבים ולהביאם לקבורה"

״יש כאן ביזוי נוראי בכבוד המת, מהמתחם של ה'קבורה בקומות', יוצאים כבר כמה ימים הפרשות ונוזלים ודם שחייבים בקבורה, כל הכביש היה מוצף בחומרים האלו, ריח איום ונורא ומראה מזעזע. מעבר לפגיעה בכבוד המת, מדובר כאן בסכנה תברואתית. הצוות הנפלא של מתנדבי זק"א עמלו בשמש הקופחת במשך שעות בכדי לספוג ולאסוף את הנוזלים ואת הממצאים ולהביאם לקבורה.״ מסיים משי זהב.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.