מסכימים איתה?

מעיין אדם: "אל תהיו צבועים, כולנו מפחדים מערבים"

תמונה – אינטסגרם מעיין אדם
מעיין אדם, מגישה ופרשנית בתוכנית הבוקר בערוץ 12 מאושמת בגזענות לאחר שאמרה על האשה שירדה מהמונית כי הנהג ערבי: "היא לא היחידה היא הרוב. הפחד מובן ולגטימי". חיים לוינסון: "רק על החבר הערבי לא שמעתי". צפו

במהלך פאנל סוער בתוכנית הבוקר ב'ערוץ 12', התייחסה הפרשנית מעיין אדם לסרטון בו נראית אשה יורדת מהמונית כי הנהג הוא ערבי: "אני חוששת שאנחנו סובלים כל הזמן מאותה הצביעות ולא אומרים את האמת, הפחד שלנו הוא לגיטימי, היא לא היחידה היא הרוב, היא הרוב. אז היא נתפסה מה שנקרא בעדשת המצלמה, כאבתי בשבילו, הבנתי למה הוא נפגע בשבילו ובשביל הרופאים ובשביל כל ערביי ישראל הטובים, אבל הפחד מובן ולגטימי", אמרה מעיין והותקפה ע"י חברי הפאנל: "גם היא הייתה מגיב לטיפול בבית החולים כשהצוות הוא ערבי?"

מעיין אדם הגיבה ושלפה את החבר הערבי: "נהגי מוניות נרצחים ע"י ערבים ולא ע"י שוודים או נורווגים. זאת אוכלוסיה שמפחידה אותנו ולא יעזור, והיו כאן שנים שלעלות לאוטובוס… סליחה אתם לא אומרים את האמת. החוויה והפחד הוא לגיטימי, "החבר הכי טוב שלי הוא ערבי".

https://www.facebook.com/marah.gadir.9/videos/1048173038931198

העיתונאי חיים לוינסון התייחס גם הוא ותקף את מעיין אדם: "אני עוקב שנה לפחות אחרי מעיין אדם חברתי באינסטגרם. למדתי על הביציות שלה החברות שלה החבר שלה היחסים בינהם מה היא אוכלת איך היא מתחטבת מה שלום אמא שלה איפה היא גדלה מה היא אכלה מה אמרה מה לבשה מי איפרה. רק על החבר הערבי לא שמעתי", צייץ לוינסון והוסיף: "מה שאני גם אוהב בזאנר המעיין אדם/אברי גלעד זה שכל פעם שהם אומרים דעה גזענית הם עפים על עצמם בטירוף איזה אמיצים הם להיות גזענים כאילו גזענות זה לא הדעה הכי פופולרית במדינה."

רז ציפרס הגיב: "לגמרי טבעי ואנושי לחשוש מפני הלא מוכר, בעיקר כשלא ביקשתם להיתקל בו, אבל אני בטוח שאם תתאמצו ותתנו לזה צ'אנס תגלו מהר מאוד שמעיין אדם לא שונה מכל אדם אחר שאתם לא מכירים שזועק נואשות לתשומת לב ושהדעה שלו לא יותר חשובה לכם מאשר זו של הזר האקראי שיושב לידכם באוטובוס. תפסיקו לפחד ממנה".

יוצא ה'אח הגדול' ניר אבישי כהן הגיב בזעם: "מעיין אדם- דברי בשם עצמך. גזענית דוחה שמתגאה בכך. "

גזענית לנהג מונית: "הופיע לי בהזמנה איזה אחמד אחד, אמאל׳ה"

מהרה גדיר הגיבה בזעם בפוסט שפרסמה בפייסבוק: "מצחיק אותי שזה המשפט שלמשך שנים אנשים מנסים לשכנע אותנו שהם לא גדלו עליו, אבל מגישת טלוויזיה אומרת שזה מה שרוב הציבור הישראלי מרגיש. עכשיו אני לא אתווכח איתה אם היא צודקת שהרוב מרגיש ככה או לא, זה לא מעניין אותי לכל אחד יש את הפחדים שלו, אצלנו גדלנו בבית שבו מפחדים ממפלצות ומשטן, אצלה מפחדים מערבים. לא יודעת על מה גדלו אנשים שמפחדים מאנשים אחרים! אולי תחליטו פעם אחת ולתמיד האם החברה הישראלית היא חברה גזענית או לא ? בציניות כמובן .. כי אין ספק שהרוב הם גזענים."

עוד כותבת גדיר: "לגבי מעיין אדם, את מנסה לשדר אישיות חזקה, ומנסה לתפוס גל כדי להיות יותר מפורסמת. אז העלית פוסטים וסטורי על הרזייה ומשקל ויצאת שמונופובית שמעודדת הפרעות אכילה ושנאה עצמית ותקפת נשים שאמרו לך שככה את משפיעה על גיל צעיר שרואה אותך מעלה תמונה שלך בגוף רזה ואומרת שאת שמנה ואיכשהו שכנעת את עצמך ואת החברים שלך שאת צודקת ותמכו בך. ועכשיו את מצדיקה אישה גזענית, שפגעה בבן אדם על רקע לאומי/דתי מול הבת שלה יושבת ולומדת מאמא שלה מה זה להיות גזענית בישראל 2020."

לדבריה, "עכשיו בואי, אני כערבייה חוויתי את הפחד האמיתי על עצמי, את לא מכירה את זה להיות ערביה עם חיג׳אב ולהיות במקום שאין בו ערבי אחד כשכולם מסתכלים עלייך כאילו את חייזר מהשמיים עם מבטי שנאה. ערבים שומרים על כבוד האנשים שמולם, גדלנו לכבד אנשים, לחייך, להגיד שלום. אצלכם זה בסדר לנעוץ מבטים, לקלל, להעליב ולפגוע. אצלנו זה לא קורה .. אנחנו יותר מדיי מנומסים. את יכולה להגיד שכולכם מפחדים מערבים, רק אל תתפלאו כשאומרים לכם גזענים .."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.