יממה בשטח

טרגדיה באירוע הנפילה לבור: הצליח ליצור קשר עם המחלצים – אך לא שרד

תמונה – כב"ה מחוז חוף
שני אחים נפלו בשישי בערב לבור בעומק עשרות מטרים בואדי ערה, אחד חילץ את עצמו, השני חולץ ללא רוח חיים בתום יממה של פעולות חילוץ

צוותי כבאות והצלה פעלו מאז הלילה שבין שישי לשבת ביישוב ערערה שבוואדי ערה בניסיון לחץ את מחמוד כבהא, בן 34 מברטעה, שנלכד בבור בעומק עשרות מטרים מתחת לאדמה לאחר שמעד ונפל. אחיו שנפל יחד איתו לבור הצליח להיחלץ מהבור בכוחות עצמו והוא זה שהזעיק את כוחות ההצלה.

צילום: כב"ה מחוז חוף

למרות מאמצי הכוחות – בתום יממה של פעולות קדחתניות, חולצה גופתו של מחמוד מן הבור. מותו נקבע במקום. הדיווח על נפילתו אל הבור התקבל במוקד הכבאות מעט לאחר חצות בלילה שבין שישי לשבת. לאורך השבת נמשכו פעולות החילוץ המורכבות בניסיון לחלץ מהבור את כבהא, נשוי ואב לתינוקת רק בת כמה חודשים. בשבת בבוקר יצרו הכוחות קשר איתו, אך בהמשך הוא איבד את הכרתו. בלילה נקבע מותו וגופתו חולצה מן הבור.
כבאות חדרה

"צוות ההצלה עבד שעות רבות במטרה לחלץ את מחמוד", אמר דובר שירותי הכיבוי בחברה הערבית קאיד דאהר. הוא סיר כי הכבאים "ירדו לתוך תוואי המנהרה כאשר הם עוטים מסכות חמצן ייעודיות על פניהם עקב חוסר בחמצן ויוצרים מגע עם הלכוד על מנת לרתום אותו ולחלצו". למקום הגיע גם נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי. כמו כן הגיעו עשרות מתושבי ברטעה לצפות במאמצי החילוץ.
אחיו של ההרוג סמיר כבהא סיפר: "חיכינו כאן הרבה שעות והייתה לנו תקווה שהוא יחזור לחיק המשפחה בחיים, אבל למרבה הצער הוא מת. זה אסון מזעזע, איבדנו אדם יקר מאוד".
ההרוג, מחמוד כבהא

הוא הוסיף: "אנו רוצים להודות לצוות הכיבוי וההצלה שעבדו קשה ולא עזבו את המקום אלא התאמצו להציל אותו. אנו מודים גם למשטרת ישראל ולצוות מד"א שנשאר בשטח ודאג לבני המשפחה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.