פריצת דרך היסטורית

החרם הוסר: סעודיה הודיעה כי תאפשר טיסות מעל שטחה

תמונה – רשות שדות התעופה
על רקע הסכם השלום עם איחוד האמירויות, סעודיה הודיעה כי תאפשר לטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות לעבור מעל שטחה. רה"מ נתניהו: "זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו". צפו

נראה כי יחסי מדינת ישראל מול העולם הערבי עולים היום שלב נוסף. לפני זמן קצר מודיעה סעודיה כי תאפשר לטיסות בין ישראל לאיחוד האירויות לעבור מעל שטח המדינה. הצעד מגיע אחרי המתנה וסקרנות מצד ישראל בנושא.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית מסר גורם בכיר ברשות התעופה האזרחית של הסעודים כי בעקבות בקשה שהגישה איחוד האמירויות הוחלט לאשר לטיסות היוצאות מאיחוד האמירויות והנוחתות באיחוד האמירויות "מכל מדינות העולם" לעבור מעל סעודיה. משמעות ההחלטה ברורה: טיסות ישירות מישראל לדובאי יארכו שלוש וחצי שעות בלבד וטיסות למזרח יקוצרו באופן משמעותי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה ואמר: "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי כשחברת התעופה "אייר אינדיה" קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל.

עוד אמר נתניהו: ״עכשיו, פריצת דרך ענקית נוספת – מטוסים ישראלים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו-דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו.

לדבריו: "זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים. בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת. אני רוצה להודות לג'ארד קושנר ולשייח' מוחמד בן זאיד על התרומה החשובה הזאת של היום. יהיו עוד הרבה בשורות טובות."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.