בדרך לעימותים

הקבינט החליט: סגר יוטל על ערים אדומות

תמונה – ארכיון לע"מ משרד הבריאות
לאחר דיון סוער בקבינט הקורונה, הצביעו השרים על סגר שיוטל מיום שני הקרוב על 30 הערים האדומות ביניהם בני ברק, טירה, בית שמש וכפר קאסם. השר ליצמן על האפשרות להטיל סגר בחגים: "לא נאפשר בשום צורה"

בעקבות הזינוק הדרמטי במספר חולי הקורונה בישראל, קבינט הקורונה הצביע על מגבלות שיוטלו מיום שני הקרוב על הערים בסיכון גבוה. בין הערים עליהם יוטלו המגבלות, בני ברק, אלעד, טירה, כפר כאסם, אלעד, ביתר עלית ועוד. שר הפנים אריה דרעי ושר השיכון ליצמן הצביעו נגד עמדת הקבינט ופרוייקטור הקורונה פרופס' רוני גמזו.

בין המגבלות שיוטלו על הערים האדומות, סגירת חנויות לא חיוניות, איסור יציאה עד לחמש מאות מטר מהבית, איסור יציאה וכניסה לעיר לצורך לא חיוני, מערכת החינוך יסגרו מלבד החינוך המיוחד.

שר השיכון ליצמן הגיב להחלטת הקבינט: "לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים, כי ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה. לפיכך התנגדתי נחרצות בדיון בקבינט הקורונה להחלטה על הטלת סגר בערים שהוגדרו אדומות. כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון."

לסיום כותב ליצמן: "אני שב וקורא, להחיל הנחיות שיוויוניות וברורות כדי לחזור ולנצח את הקורונה. רק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל בקטיעת שרשרת התחלואה."

העיתונאי החרדי יוסי אליטוב זעם בתגובה: "שמח בטיטאניק של ביבי: רק ערבים וחרדים יכנסו להסגר משני הבא. ובחופי תל אביב, בגני האירועים בשרון, במוקדי הבילויים ובהפגנות, ההפקרות תימשך."

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי ביממה האחרונה אובחנו 3,074 נדבקים מאומתים חדשים בנגיף הקורונה. מספר החולים הפעילים כיום בישראל עומד על 23,698 חולים. מהם 418 חולים במצב קשה, בהם 118 חולים מונשמים. בשעה 11:30 יתכנס קבינט הקרונה לדיון בנושא. אמש נערכו 34,131 בדיקות, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 9.4, מניין הנפטרים מתקרב לאלף ועומד על 969 בני אדם.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!