צפו בוידאו

גמזו על סף דמעות: "שום חתונות היום, שום אירועים המוניים"

תמונה – צילום: לע"מ/כאן 11
פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התפרץ בהתרגשות במהלך מסיבת העיתונאים כשפנה בבקשה לאזרחי ישראל: "כל מי שלא לובש מסיכה יורק בפרצוף של הרופא או אחות שעובדים 24 שעות במחלקות הקורונה". צפו

פרוייקטור הקורונה פרופס' רוני גמזו התפרץ בהתרגשות במהלך מסיבת עיתונאים על החלטות הקבינט להדק את ההגבלות על הערים בהם מתפשט נגיף הקורונה: "ערים אדומות זה לא אות קין, יהיו עוד החלטות קשות. זה מסר לכל עם ישראל. שום חתונות, שום אירועים המוניים, שום התקהלות שאינה חוקית. שום זלזול בשום מסעדה ובשום מקום. יש ערים במדינת ישראל שבשבוע הקרוב ייכנסו לעוצר ולסגר ולקושי, כלכלי חברתי ואישי ונפשי. כל אחד שלא שם את המסיכה ומזלזל בכל אירוע שהוא, בכל מצב שהוא בעיניי יורק בפרצוף של רופא או אחות שעובדת ועובדים 24 7 במחלקות הקורונה. מצטער שאני מרגיש נרגש שאני אומר את זה, זה רגע מכונן באירוע"

בתגובה למתקפה של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שקרא להפסקת ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו בבלפור, הגיב גמזו: "אני רוצה להגיד לחברי מיקי זוהר ולכל מי שעוקץ ומתקיף ואומר כך או כך, אל תחפשו אשמים באירוע הקורונה, תעזרו באירוע הקורונה. תעזרו להשיג כמה שיותר עזרה למול הציבור למול המחוקקים. זה אחד הרגעים הדרמטיים ביותר במדינת ישראל. כשמישהו אומר משהו לא נעים, הוא לא פוגע בי, הוא מאבד את אמון הציבור"

העיתונאי שמעון ריקלין הגיב: "שלום לראש הממשלה. אהלן למר גמזו. אל תחלמו לדרוש סגר או לסגור עסקים ובמקביל להמשיך את מסיבת ההדבקה בבלפור. מספיק עם ההנחת הסיכון לשמאל על חשבון כולנו. אם לא. פראייר מי שיציית לכם"

שר השיכון ליצמן הגיב להחלטת הקבינט: "לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים, כי ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה. לפיכך התנגדתי נחרצות בדיון בקבינט הקורונה להחלטה על הטלת סגר בערים שהוגדרו אדומות. כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.