המאהב הסודי

מטייחים ומסתירים: עמית סגל מטיל פצצה מחקירות נתניהו

תמונה – קרן תקווה
כתב ערוץ 12 עמית סגל חושף הערב במהדורה המרכזית פרטים חדשים ודרמטיים מחקירות נתניהו: "כך טייחה צמרת הפרקליטות והמשטרה חשדות חמורים נגד חוקרים בתיקי נתניהו, כך פעלו בכירי המשטרה מני יצחקי ורוני ריטמן לשבש הליכי חקירה - וכך הוסתר הכל במשך שנים". ג'ודי ניר מוזס הגיבה בטוויטר: "כנראה שלא הייתי צריכה לצייץ על עמית סגל". ואיך הגיב שי ניצן? צפו

העיתונאי עמית סגל חושף הערב פרטים דרמטיים בין הקשר הזוגי של ג'ודי ניר מוזס וחוקר משטרתי בחקירות נתניהו: רב פקד אבי רוטנברג ניהל את חקירת המעונות של שרה נתניהו. במהלך החקירה, רגע לפני שהוא אמור להיות גם בצוות שבודק את הקלטות מוזס-נתניהו, בודקים במשטרה שמועות שהוא בזוגיות עם ג'ודי ניר מוזס, גם מבקרת ידועה של שרה וביבי, גם בעלת מניות בידיעות אחרונות ואחות המו"ל נוני. רוטנברג מכחיש

עוד חושף סגל: "שנה אח"כ מתברר למשטרה שה-2 דווקא כן מנהלים קשר זוגי.תפו״א הלוהט מתגלגל בשרשרת הפיקוד ונעצר אצל ר׳ להב ריטמן ור׳ אגף חקירות יצחקי:הם סוגרים את האירוע בנזיפה וקידום לתפקיד אחר.ריטמן כזכור טוען אז שנתניהו תפר לו תיק הטרדות בגלל חקירת המעונות, אבל את המידע הזה שהיה עוזר לשרה הוא מחריש"

שנה וחצי אחרי, מגיעה אשתו של רוטנברג לראש אגף החקירות ומספרת לו: בעלי בזוגיות עם ג'ודי מוזס, וסיפרתי על זה לכמה עיתונאים. רק אז, נזכרים בכירי המשטרה להעביר את המידע למחלקה לחקירות שוטרים, כדי לכסתח את עצמם. במח"ש המומים, הן מניגוד העניינים לכאורה והן מההסתרה. שורה של חוות דעת קובעות – החוקר חשוד בהפרת אמונים. משפחות נתניהו ומוזס אויבות, והוא ידע, הסתיר וחקר כשהוא בניגוד עניינים מובהק. חקירה עכשיו

עוד כותב סגל: "אבל הימים הם ימי ההתכתשות הגדולה בין נתניהו והמשטרה, לקראת המלצות המשטרה בתיקי האלפים. פרקליט המדינה שי ניצן ומשנהו מומי למברגר מערימים קשיים על החקירה. הם אפילו מעלים טיעון שידחו לימים בבוז כאשר יועלה בשימוע על ידי הנאשם נתניהו: אם בפועל לא הייתה סטיה מהשורה, למה לפתוח בחקירה?" וזוהי הפצצה: למברגר אוסר על מח"ש בצעד תקדימי לבדוק את תיק 2000 "מסיבות מובנות". הסיבות המובנות: חוסר רצון לתת נשק לנתניהו לקראת ההכרעה הדרמטית בתיקיו.

עוד שנה עוברת. ראש מח"ש עוזב ובמקומו מתמנה, בלחץ אלשיך וניצן, מנהלת נוחה בהרבה למשטרה. במשך חודשים ולמרות ההפצרות היא מעכבת את ההחלטה. כשכל המעורבים פרשו מהמשטרה היא נזכרת להחליט ש״אין עניין ציבורי לחקור". גם בחוות הדעת שהזמינה עולים חשדות לפלילים נגד החוקר ומפקדיו הבכירים מאוד.

הלך הרוח הזה נוכח גם בפרש שבה נהרג אזרח חף מפשע, יעקוב אל קיאן, מאש המשטרה. המפכ"ל אלשיך קבע שהוא מחבל. מח"ש קבעה: זה לא נכון. אלשיך מפזר בתקשורת הדלפות דיבתיות כלפי המת, שלפיהן מח"ש מסתירה מידע שהיה מחבל. ראש מח"ש דורש משי ניצן תיקון למען כבוד חוקריו וכבוד המת. אבל ניצן מודה במייל סודי: המפכ"ל התנהג שערורייתית, אבל לא נעזור "כי זה יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת, ודי לחכימא". זמן קצר אחר כך יסגור את תיק החקירה נגד השוטרים.

לסיום חושף סגל: "פניתי לשי ניצן ושאלתי אותו אם התבטא כך על המפכל. לא סיפרתי לו שיש לי את המייל. תגובתו: אלה טענות כזב שקריות. מתלבט אם להאמין למייל או לניצן"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיב על התחקיר ששודר: "עצוב לראות את השחיתות במערכות אכיפת החוק לא רק בסדרות טלוויזיה, אלא גם בחיים עצמם. מערכות שהעמידו אג'נדות מעל חקר האמת. וד"ל. פעילות משולבת כנסת/ממשלה יכולה להביא לתיקון. לצערי, לא כל החברים בקואליציה מחויבים לתיקון זה, ויש הפועלים במסגרתה כיו"רי ועד העובדים של המערכות."

יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה נתניהו הגיב בזעם: "איפה חברי הכנסת הערבים?!?!? אזרח ישראלי ערבי נהרג ע״י המשטרה, ואז עוד אלשייך העליל עליו שהוא מחבל של דאעש וקרא לו ״בן מוות״!!! כל התקשורת והפרקליטות ידעה זאת, אך השתיקה את הסיפור, בתמורה לכך שאלשייך יתפור את נתניהו!!!!"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.