"לא יקרה"

שר המשפטים ניסנקורן: "תיאוריות קונספירציה הזויות על תפירת תיקים"

תמונה – צילום: אריאל חרמוני
שר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' יוצא להגנת הפרקליטות ותוקף את חברי הליכוד בתגובה לחשיפה הדרמטית של עמית סגל: "מערכת אכיפת החוק תמשיך לבצע את עבודתה בעצמאות וללא מורא". עמית סגל: "מתגובת הפרקליטות הלילה עולה שאין סיפור, והכל נפלא וכשר. כמעט עמדתי להתנצל ולהתפטר"

שר המשפטים אבי ניסנקורן בתגובה ראשונה לחשיפה הדרמטית של עמית סגל על החוקר המאהב והטיוח בחקירות נתניהו: "המערכת מחויבת לבדוק את עצמה כל הזמן, לתחקר, לתקן ולהשיב באופן ענייני על כל ביקורת. וכך ייעשה. הדיווח אמש בחדשות 12, שמבוסס על פרסום משנת 2017, נענה בתגובה מפורטת של הפרקליטות, אשר מדברת בעד עצמה. תיאוריות קונספירציה הזויות על ׳תפירת תיקים׳ הן מופרכות ומצטרפות לקריאות מסיתות נוספות – שיש לחקור את השופטים, את החוקרים, את היועמ״ש ועוד ועוד. לכל אלה מטרה אחת – ריסוק מערכת שלטון החוק. לא יקרה."

לסיום אומר ניסנקורן: "מערכת אכיפת החוק תמשיך לבצע את עבודתה בעצמאות וללא מורא, כי כך ורק כך, תתקיים כאן דמוקרטיה."

מדינת ישראל נמצאת בתקופת מבחן. מלבד המשבר הפוליטי, המשבר הבריאותי והמשבר הכלכלי הקשה שפוקד אותנו, אנו בעיצומו של משבר שמאיים על יציבות שלטון החוק הישראלי.בימים אלו, אסור לנו להוריד את האצבע מהדופק. אם לא נישאר דרוכים, גם חוקים שנועדו לשמור על הבריאות שלנו ולהגן עלינו מהקורונה עלולים לשמש ככלי לפגיעה בזכויות האזרח. אני ושותפיי דואגים לשמור מכל משמר על ההתנהלות התקינה של המוסדות הדמוקרטיים ולוודא את יציבותן של זכויות האזרח.אלו ימים בהם אנו נדרשים לשים תשומת לב יתרה לניסיונות לפגוע באמון הציבור ובאי-תלותם של הרשות השופטת, הפרקליטות ושומרי הסף. בלמנו את ההצעה המסוכנת להעמיד שופטים לחקירה בפני פוליטיקאים. בלמנו ניסיון מצד האופוזיציה לחוקק את חוק "פסקת ההתגברות", ולאחרונה עולים לצערי קולות מתוך הקואליציה שמבקשים לקדמו שוב. הצעות האלו לא מבקשות לחזק את תשתית הבלמים והאיזונים בין הרשויות, אלא להחליש את שלטון החוק, "התגברות" על בית המשפט והשופטים היא "התגברות" על זכויות האדם במדינת ישראל. לכן, לא אתן יד לפסקת התגברות. אנו נאלצים להתמודד גם עם השתלחויות חסרות רסן בנאמני שלטון החוק. חשוב להבהיר, אלו אינם דברי ביקורת, והם בטח לא נועדו לשפר את המערכת. מדובר בניסיונות מחושבים להחלשת החוק והמשפט, ניסיונות להטיל מורא ולרפות את ידיהם של שומרי הסף מלבצע את עבודתם נאמנה. אני מודאג מהתופעה הזו, וכל נבחר ציבור שרואה מקרוב את התהליך המסוכן הזה צריך להיות מודאג, מפני שהסוגיה שעל הפרק אינה מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה או המפכ"ל, מעמדה של הפרקליטות או התובעת מטעמה, לא מעמדם של השופטים בישראל וגם לא מעמד שר המשפטים. על הפרק ניצב מעמדו של החוק במדינת ישראל, ואמון הציבור בו. בדמוקרטיות חזקות, השופטים ושומרי הסף עצמאיים ובלתי תלויים, ולכן הציבור נותן אמון בהליכי האכיפה והשיפוט. במדינות שאינן דמוקרטיות, כשהמערכת תלויה בפוליטיקאים, וכאשר אובד האמון הציבורי במערכת, אין משפט הוגן, זכויות האזרח נשללות מהציבור ומושג ה"צדק" נותר מנת חלקה של קבוצה קטנה ומקורבת לצלחת. כאשר אני פועל להגנה על שלטון החוק, זה העניין שעומד לנגד עיני. כשר המשפטים של אזרחי ישראל, אמשיך לדאוג ששומרי הסף יפעלו באופן עצמאי. לא תהיה פוליטיזציה של מינויים, שיקולים זרים לא יחדרו להליך בחירת פרקליט המדינה. בוועדה לבחירת שופטים, ייבחרו השופטות והשופטים על פי ניסיונם, כישוריהם ומקצועיותם. לא אתן לשיקולים פרסונליים כלשהם לחדור למרחב הזה, כי רק הגנה על עצמאות מערכת המשפט תבטיח הגנה על החופש של כל אזרח במדינת ישראל לחשוב, להתבטא ולחיות בצורה חופשית.מתוך דבריי בוועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין.

Posted by ‎אבי ניסנקורן – Avi Nissenkorn‎ on Friday, 4 September 2020

‏‏עמית סגל הגיב הבוקר לתגובת.הפרקליטות: "מתגובת הפרקליטות הלילה עולה שאין סיפור, והכל נפלא וכשר. כמעט עמדתי להתנצל ולהתפטר ואז נזכרתי שהמשטרה הכחישה שנעשה תרגיל חקירה לחפץ; מנדלבליט טען שהפעלת אור אלוביץ על אבא שלו היא ״קטעי תמליל מגמתיים״ ושלא לחצו על חפץ ואלוביץ להחליף עורכי דין." עוד כתב סגל: "עד עכשיו ספרתי חמישה שקרים בתגובת הפרקליטות".

ח"כ אחמד טיבי הגיב בציניות בתגובה שפרסם: "מקווה שבקרוב יתגלה קשר כלשהו בין חקירת נתניהו והכיבוש ואז כל הביביסטים יזעקו פתאום: די לכיבוש!"

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פנה הבוקר ליועמ"ש מנדלבליט בדרישה לבטל את תיק 2000: "פניתי הבוקר ליועמ״ש בדרישה לסגור לאלתר את תיק 2,000 ולבטל את כתב האישום ההזוי שהוגש נגד רה״מ, כמו כן דרשתי לפתוח בחקירה פלילית נגד כל המעורבים בפרשה שפורסמה אמש ע״י עמית סגל. הטענות שלנו לכך שתיק 2,000 מופרך מיסודו אומתו אתמול לאור החשיפה סביב החקירה שבוצעה בניגוד עניינים מושחת."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.