בדרך לסגר

שיא חדש – כמעט 4000 נדבקים ביממה אחת

תמונה – משרד הבריאות
עוד שיא שלילי וזינוק מדאיג במיוחד במספר הנדבקים בנגיף קורונה.

משרד הבריאות עדכן כי 3,904 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (רביעי). מניין המתים מהנגיף עומד על 1,054, מספר החולים במצב קשה עומד על 474, מהם 142 מונשמים. מספר החולים הפעילים בישראל הוא 31,686. אמש בוצעו 44,717 בדיקות.

אמש שוחחו מנהלי בתי החולים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, והדגישו כי קיימת סכנה נוכח המשך העלייה בתחלואה. ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, חשף ב"חדשות הבוקר" של קשת 12 את פרטי השיחה.

"שבעה חודשים אנחנו נמצאים באירוע הקורונה, הצוותים עובדים מאוד קשה", תיאר ד"ר הלברטל, "שלב מחיאות הכפיים של האזרחים חלף. אנחנו עובדים מול דרישות הולכות ועולות. ברמב"ם פתחנו אתמול את המתחם השלישי לחולי קורונה ובשביל זה סגרתי מחלקה פנימית ומחלקה לטיפול נמרץ פנימי. האתגר שבפנינו הוא מאוד משמעותי, הצוות נשחק עד הקצה. גלי ההלם של אירוע כזה משפיעים על כל בית החולים".

"הצוותים מביעים ייאוש מפני שבכל פעם אנחנו מעלים בפניהם רף גבוה יותר ודרישות יותר גבוהות", המשיך ד"ר הלברטל, "אם מסתכלים קדימה, ההרים עוד הרבה יותר גבוהים מההר הנוכחי. אם לא נהיה חד משמעיים ונעשה דברים ברורים, מצבנו יהיה מאוד רע. כל יום מגיעים לשיאים חדשים".

"סגר מלא, נקודה. הרמזור היה טוב לפני ארבעה-חמישה שבועות אם היו מיישמים אותו כמו שצריך, אבל במתכונתו הנוכחית הוא עבר סירוס מכל הכיוונים. הוא למעשה נתון למשא ומתן ולא מיושם. הוא ערטילאי לחלוטין. בחגים צריכים להיות כמו בפסח, עם המשפחה הגרעינית והמצומצמת בלבד, ולא חגיגות גדולות, אחרת לא נוכל להשתלט על זה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.