לקראת סגר שני

עומדים לצאת לחל"ת או להיות מפוטרים? שירות התעסוקה מפרסם היום הנחיות

תמונה – לשכת התעסוקה
ישראל ככל הנראה נכנסת לסגר שני, התוצאה ברורה: עשרות אלפי עובדים חדשים יצטרפו למעגל האבטלה. קובץ ההנחיות המלאות אותם מפרסמת היום לשכת התעסוקה.

לקראת הסגר השני הצפוי לחול על מדינת ישראל בשבועות הקרובים, מה שיגרור עשרות אלפי מובטלים חדשים במעגל האבטלה הגדול ממילא, שירות התעסוקה מפרסם הנחיות לציבור העובדים שיפוטרו או יוצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת). שירות התעסוקה ציין כי מובטלים חדשים המבקשים דמי אבטלה או קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, צריכים להירשם כדורשי עבודה בלשכות שירות התעסוקה, ובמקביל, להגיש גם תביעה באתר הביטוח הלאומי.

הרישום הראשוני באתר שירות התעסוקה יתבצע בשני שלבים – אימות הזדהות, ורישום והזנת פרטים, הפרטים יעזרו לשירות באיתור משרות והכשרות מתאימות עבורכם. מראשית חודש אוגוסט השנה כל עובד שייצא לחופשה ללא תשלום ביוזמת המעסיק למשך 14 ימים לפחות, עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה, כזכור, עד 31.7.2020 נדרשו 30 ימי חל"ת לפחות עבור זכאות.

גם מי שכבר נרשם בסגר הראשון בשני שלבים אלו, חזר לעבודה, וכעת שוב יוצא לחל"ת או מפוטר, צריך לחדש רישום באתר שירות התעסוקה ולעדכן סטטוס תעסוקתי באתר הביטוח הלאומי. כל עוד לא עברה שנה ממועד התביעה הקודמת, אין צורך בהגשת תביעה חדשה בביטוח הלאומי, אלא רק בעדכון סטטוס ובצירוף מכתב הפסקת עבודה מעודכן. כמו כן, שירות התעסוקה מבהיר כי הארכת חל"ת על ידי מעסיק אינה מצריכה דיווח מצד העובד.

למען הסר ספק, מועד הרישום הראשוני או חידוש הרישום ייחשב כמועד תחילת הזכאות לדמי אבטלה, בכפוף לקריטריונים של הביטוח הלאומי, ומועד תחילת העבודה או החזרה לעבודה יהווה מועד סיום הזכאות. לפיכך, מומלץ מאד להירשם באתר מיד לאחר הפסקת העבודה, ומומלץ לעשות זאת לפני הגשת התביעה לביטוח לאומי. בתום כל חודש, שירות התעסוקה מדווח על ימי האבטלה או זכאות הבטחת הכנסה לביטוח הלאומי, ועל פיו משולמת התביעה אם אושרה.

בשירות התעסוקה מסרו כי השירות פועל להרחבת הקשר הדיגיטלי עם ציבור דורשי העבודה. יחד עם זאת, אין שינוי במדיניות של צמצום ההתייצבות הפיזית בלשכות שירות התעסוקה – קבלת קהל למוזמנים בלבד. דורשי עבודה פטורים מביקור בלשכות, אלא אם נקבעה עמם פגישה בזימון פרטני בשיחת טלפון. בימי סגר לא יתקיימו פגישות מאף סוג בלשכות השירות.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה(צילום: שירות התעסוקה)
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה(צילום: שירות התעסוקה)

כמו כן שירות התעסוקה מעדכן כי עקב עבודות תחזוקה שבוצעו באתר לטובת שיפור השירות בתאריך 10.9.2020, דורשי עבודה שנמנע מהם להירשם בתאריך זה יוכלו להשלים את רישומם עד מחר, 14.9.2020, והם יוכרו וידווחו למוסד לביטוח לאומי כאילו דיווחו ב-10.9.2020. כמו כן שירות התעסוקה יעלה בימים הקרובים מנגנון דיווח שיקל על המעסיקים ויאפשר להם לחתום על הצהרה ולהעלות קובץ מובנה, וכך יוכלו לדווח על עובדיהם שהוצאו לחל"ת באופן קולקטיבי.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר היום כי "אנו נערכים לכל תרחיש של עלייה במספר דורשי העבודה. נמשיך להקל ולפשט תהליכים לטובת דורשי העבודה, תוך קריאה לציבור לעדכן אותנו אם חל שינוי במצבו".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "עומדים לצאת לחל"ת או להיות מפוטרים? שירות התעסוקה מפרסם היום הנחיות"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!