חקירה בדרך?

דרמה בבג"צ: המלצה לפתוח בבדיקה פלילית נגד הדלפות

תמונה – משרד המשפטים
דרמה לא פחות ממדהימה לפני זמן קצר בבג"צ, שופטי העליון לפרקליטות: ממליצים בפתיחת בדיקה פלילית נוכח הדלפות בתיק 4000 לתקשורת. כל הפרטים.

דרמה של ממש בעליון: שופטי בג"ץ המליצו לפני זמן קצר לפרקליטות המדינה לפתוח בבדיקה פלילית מקדמית של הדלפת חומרים והקלטות מתיק 4000, ואשר התפרסמו בתכנית "המקור" של רביב דרוקר. ההמלצה מגיעה נוכח עתירה שהגישו בני הזוג אלוביץ׳ שדרשו לחקור את ההדלפה.

עורכי הדיו של בני הזוג אלוביץ', עו"ד ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, טענו בדיון כי ההדלפה פוגעת בנאשמים בתיק ו"מעבירה את המשפט לכיכר העיר". כך לדבריהם, ההחלטה שלא לחקור, או לפחות לבצע בדיקה מקדימה, היא בלתי סבירה באופן קיצוני, הוסיפו.

"אם במקרה הזה לא יורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על חקירה, הרי שלא ניתן לתאר מקרה בו הדלפת חומר חקירה תהווה לשיטתו עילה לפתיחה בחקירה", אמרו עורכי הדין. "המשמעות בפועל היא התרת הרסן ומתן 'אור ירוק' ואפילו עידוד לכל גורם פוטנציאלי – רשות אכיפה או עד תביעה – להדליף חומר חקירה ללא מורא".

במהלך הדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון, השופטץ אסתר חיות כי הדלפות מסוג זה הפכו לתופעה, כלשונה. "בית המשפט הזה, כשבאות לפתחו עתירות לפתוח בחקירות על הדלפות, אנו מביעים מורת רוח קשה", אמרה. "אלה לא אירועים נדירים, יש כאן תופעה מדאיגה שהנזקים עליה, אתם, פנתה חיות לנציגי המדינה, לא חולקים עליהם, גם כלפי הנאשמים. זה גם פוגע בתביעה ובאמון הציבור בה. שלא לדבר בפגיעה בהליך השיפוטי שאמור להתנהל בבית המשפט. הפגיעה היא פגיעה מערכתית".

"האם לא הגיע הזמן לעשות מעשה? לבדוק?", שאלה חיות. "יש קושי עם זה שההחלטה שלכם היא לא לעשות כלום. אם הייתם אומרים שעשיתם בדיקה, כמו לבדוק מישהו שהיה מועמד להדלפה – משהו שמעיד על ניסיון לבדוק, ולא אומרים ישרא ש'אין תוחלת בבדיקה'. עם המצב שלא עושים כלום אנחנו מתקשים, וההצעה שלנו שתשקלו לקיים בדיקה מקדמית בכל הנוגע להקלטות".

הדיון הופסק לשעה על מנת לתת לנציגי המדינה אפשרות לשקול את ההצעה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.