אכן סגר?

רשימת סכומי הקנסות המלאה לקראת הסגר – מה מותר ומה אסור, כל הפרטים

תמונה – ארכיון | דוברות המשטרה
פירוט ההוראות לקראת הסגר השני שיתחיל מחר (שישי) בכל מדינת ישאל, אז מה מותר ומה אסור, ובכמה תקנסו במידה ותעברו על ההוראות? כל הפרטים.

בזמן שרבים מהאזרחים עדיין מבולבלים, גם בשעה זו, מאשרת לפנות בוקר הממשל באופן סופי את תקנות הסגר השני, או בשמו הלא רשמי "סגר החגים". אז מה מותר ומה אסור? הנה לפינכם הרשימה המלאה, והקנסות, במידה ותחליטו להיתפס.

500 שקלים – לאדם שיוצא ממקום מגוריו לפעילות שאינה מותרת בתקנות, למי ששוהה במקום ציבורי שלא לפי התקנות או בעסק שפתיחתו נאסרה או בחוף הים שלא בהתאם לתקנות (שהייה רק למטרות ספורט).
1,000 שקלים – לאדם שמפעיל מקום ציבורי או עסק והכניס אדם שאינו עוטה מסכה. מפעיל מקום ציבורי או עסק שלא תלה שלט שמחייב עטיית מסכה או שלט שמירת מרחק, וכן מי שלא תלה שלט בכניסה למעלית עם מספר האנשים המותר.
2,000 שקלים – מפעילי מקום ציבורי או עסק שלא הגישו לרשות המקומית הצהרה שלפיה הוא עומד בתקנות (התו הסגול), מי שלא הציב מחיצה בדלפק התשלום ושלא סימן מקום על הרצפה לשמירת מרחק בתור.

2,500 שקלים – מי שלא יצרו מנגנון לוויסות כניסת קהל, למעט עובדי המקום ומי שלא הציב שילוט על מספר השוהים המותר במקום לפי התקנות.
5,000 שקלים – מי שהפעילו עסק או מקום בעצמם או באמצעות אדם אחר בניגוד לתקנות ו/או בניגוד להוראת רופא מחוזי שהורה על סגירתו.
תקנות הממשלה המלאות במסמכים המקוריים לחצו לצפיה

מה כן מותר?
מותרת יציאה ממקום המגורים, עד למרחק של 500 מטרים בלבד
ניתן לצאת מעבר לטווח ה-500 מטרים לאחת מהמטרות הבאות, וחזרה לבית: הגעה של עובד / חייל למקום עבודתו; הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים; סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני.
מותרת יציאה לכנסת/להפגנה/להליך משפטי/לתרומת דם
יציאה לפעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים יחד – ללא הגבלת מרחק, ובתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים, שלא באמצעות רכב.
מותרת יציאה להשתתפות בהלוויה או ברית
מותרת יציאת אישה לטבילה במקווה

מותרת יציאה של בעל תפילה (חזן או תוקע בשופר) שקיבל אישור לכך מהמשרד לשירותי דת לשם השתתפות בתפילות הימים הנוראים. יובהר כי יציאה לתפילה, גם לפי מתווה הימים הנוראים, כפופה להגבלת המרחק של 500 המטרים.
מותרת יציאה לשם טיפול חיוני בבעלי חיים
מותרת העברה של קטין בין הורים שלא חיים יחד, או העברת קטין להשגחת אדם אחר, שלו הורה יחיד שיוצא לצורך חיוני
הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת (חינוך מיוחד, ילדי עובדים חיוניים)
מותרת יציאה לנמל התעופה בן גוריון לצורך טיסה מחוץ לישראל, 8 שעות טרם הטיסה
יציאת דיירים במסגרות רווחה, בעלי מוגבלות, לביקורים אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, וביקורים של בני המשפחה במסגרות.
לבקשת שר הביטחון בני גנץ, תותר יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!