יוטל סגר אמת?

לקראת הידוק הסגר – קבינט הקורונה יתכנס

תמונה – לע"מ
אחרי מראות הימים הראשונים לסגר החגים - קבינט הקורונה יתכנס מחר בצהריים על מנת לדון באפשרויות להידוק הסגר

על רקע מראות הימים הראשונים למה שנקרא סגר החגים, ועל רקע הנתונים הקשים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, קבינט הקורונה יתכנס מחר בצהריים בשעה 12:00, על מנת לדון באפשרויות להידוק משמעותי של סגר החגים. אמש הפגינו אלפים בבלפור נגד נתניהו, בניגוד מוחלט למתווה ההפגנות של סגר החגים, במקביל, קיימו החרדים מערך הסעים בן מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, תחת התירוץ של הסעות להפגנות שונות בריכוזים החרדים ברחבי הארץ, הפגנות שחלקן אכן התקיימו.

בפתחו של היום השלישי לסגר, או לפחות למה שנקרא רשמית סגר, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים במיוחד. מהמספרים עולה כי מערכת הבריאות בישראל מתקרבת לקו האדום של מספר החולים הקשים המקסימלי איתם יכולה מערכת הבריאות להתמודד. עשרות נפטרים מקורונה בימות החג, גם אחוז הבדיקות החיוביות לא יורד. כל המספרים.

בישראל נפטרו מאז יום שישי ועד הבוקר בשעה 06:30 ארבעים ותשעה בני אדם מנגיף הקורונה, כך על פי משרד הבריאות. מספר החולים הקשים זינק ל-643 בני אדם, מתוכם נמצאים כ-170 חולים מחוברים למכונות הנשמה. חשוב לציין כי על פי הצהרות משרד הבריאות במהלך השנה האחרונה, הקו האדום איתו יכולה מערכת הבריאות להתמודד הוא 800 חולים קשים.

ארכיון דוברות המשטרה

אמש בוצעו בישראל 24,449, 10.9% מתוכן חזרו חיוביות – כלומר: 2,565 איש אובחנו חיוביים לנגיף. מאז חצות בוצעו 1,341 בדיקות, כש-164 מתוכן יצאו חיוביות (12.8% בדיקות חיוביות). כיום יש בישראל 51,180 חולים פעילים. 1,295 מתוכם מאושפזים. מתחילת פרוץ המגיפה נפטרו בישראל 1,256 בני אדם.

בדיקות | צילום משרד הבריאות
בדיקות | צילום משרד הבריאות

בבתי החולים קפלן, הדסה הר הצופים, שיבא, לניאדו, שערי צדק והדסה עין כרם קיימת תפוסה של 100% ואף למעלה מכך במחלקות הקורונה. בבית החולים רמב"ם בחיפה נפתחה מחלקת קורונה נוספת, הגדולה ביותר בישראל, המונה 770 מיטות. במקביל, אמש המשיכו להתקיים ברחבי הארץ הפגנות במספר מוקדים שונים. בבלפור התקיימה הפגנת מתנגדי נתניהו בהשתתפות אלפים, בכיכר השבת (ירושלים), בבני ברק ובריכוזים חרדים נוספים נרשמו הפגנות בהשתתפות מאות בני אדם.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!