מאבדים שליטה

פרופ' גמזו: "הציבור לא מבין שזו אזעקת אמת – משוגעים, רדו מהגג"

תמונה – לע"מ
פרויקטור הקורונה מתריע מאיבוד שליטה מוחלט של מערכת הבריאות, בריאיון שהעניק הבוקר לאתר החדשות ynet נשמע פרופ' רוני גמזו מודאג במיוחד.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, העניק הבוקר ראיון לאולפן ynet, ובו התייחס בין היתר לחוסר האמון של חלקים במערכת הציבור לנתוני התחלואה האחרונים. גמזו אמר: "חלק מהציבור לא מבין שזו אזעקת אמת. 600 מתים בחודש – תעשו את ההכפלות. לא נפחיד אנשים עם 10,000 מתים אבל יש מספרים"

"אנחנו מדברים שהשבוע נסיים עם סביב ה-800 חולים קשים, יש לנו כל יום תוספת של 40-30 חולים קשים למערכת, תוספת של עוד כ-40 חולים קלים ובינוניים. נפחית בפעילות האלקטיבית, נשנה ייעוד של מחלקות ונפתח מחלקות קורונה בכל בתי החולים. לפנינו חודש ימים מאוד, מאוד קשה. צריך לדעת, כל האזרחים, כל מי שחי במדינה, צריך לדעת, כרגע מערכת הבריאות, בטח מערכת הבריאות האשפוזית אבל גם קופות החולים, נמצאים באתגר מאסיבי, מטורף, כדי לשמור על הבריאות של כולנו".

"אנחנו רגילים למלחמות. טנקים, חזית, יורים, כיבושים, פצועים. הציבור מגיב יותר לאירוע הזה. פה יש אירוע שהוא לא שונה", אמר פרופ' גמזו. "אנשים מתים. 25-20 כל יום, זה צפי התמותה ב-5,000 חולים כל יום".
"חלק מהציבור עדיין אומר, זה מגיפת דמה, זה לא מגיפה, תפסיקו לשקר", אומר גמזו. "בואו, משוגעים, תרדו מהגג, זה אמיתי, אנשים פה חולים, חולים קשה, מאושפזים, גודשים את בתי החולים ומתים. וזה לא רק אנשים מבוגרים. אז כן, יש דיסוננס. חלק מהציבור עוד לא הפנים את זה. אז להתחיל להפחיד? להגיד 10,000 מתים? זה לא מה שיקרה".

סגר אפקטיבי? | צילום ארכיון: דוברות המשטרה

"צריך להסתכל על הכל, בסוף אם הממשלה תכריע להדק את הסגר, מבחינת הקורונה זה בטח יכול לעשות שיפור במשמעת, בתהליך האכיפה. גם במצב הזה, המשטרה צריכה לאכוף, האזרחים צריכים להיות אחראים וכולנו צריכים להיות ממושמעים ולהבין, ההגבלות שאנחנו נותנים הן לא סתם הגבלות, הן אמיתיות".

"כשאתם מדברים על שיקול מקצועי שהוא אפידמיולוגי בריאותי, ברור לכם שאם יש סגר מלא, הדוק, חונק, כל הכלכלה נעצרת, כל התנועה נעצרת, כולנו בבית חודש, ברור לכם שזה יותר אפקטיבי. אני רק אומר, המתווה שהלכנו עליו הוא מתווה של איזונים. לראות גם היום וגם מחר שהמתווה הזה לא מצליח. אם יראו שהמתווה הזה לא מצליח, לא מבחינת האכיפה, לא מבחינת הפעלת המגזר הפרטי, אז אפשר ללכת למתכונת אחרת. אבל קודם כל, בואו, דבקנו בקו מסוים, הקו היה מגזר פרטי, מינימום פגיעה בכלכלה, אני עוד לא רואה שהקו הזה לא עובד".

ישיבת קבינט הקורונה - צילום: לע"מ
ישיבת קבינט הקורונה – צילום: לע"מ

"אם הממשלה מחליטה לסגור יותר, להדק יותר, והיא בראש צלול לוקחת את ההחלטה הזאת שהיא גם כלכלית, אני כמובן אלך איתה. זה לא נוגד את הקטע המקצועי. אין כאן שום בעיה. הציבור צריך להיות אחראי. גם אם היו החלטות שלא התקבלו במועד או שהתקבלו מסיבות אחרות, מכל מיני כיוונים, עדיין אנחנו צריכים לשים לב. יש פה תחלואה שהורגת. אז את מי אנחנו מרמים? כאשר אתה מתקהל ולאחר מכן אתה חולה ואתה מתקרב לקרוב משפחה שלך, בין אם הוא קשיש או לא, יש סיכוי גבוה שהוא יהיה חולה קשה ואז חמישית מהם מתים. זו קריאת זעקה שלי לאזרחים – אנחנו במצב שבו אנחנו צריכים לגלות אזרחות באמת בריאה ואחראית".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.