לקראת החייבים

בשורה לבעלי החובות – הנשיא הודיע: "חנינה תינתן לבעלי חובות", כל הפרטים

תמונה – לע"מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע על צעד משמעותי לקראת אזרחים בעלי חוב: "תינתן חנינה לבעלי חובות במצב כלכלי קשה"

"הכרזתי הבוקר עם שר המשפטים אבי ניסקורן על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה. בשעה זו מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה ולהיחלץ לעזרתם של אלה שמצאו את עצמם בן לילה במערכת כלכלית על החיים", כך הכריז לפני זמן קצר נשיא המדינה רובי ריבלין.

ריבלין ממשיך וכותב: "אם צברתם חובות בגין קנסות שהוטלו עליכם בעבר ונקלעתם למצב כלכלי קשה בצל משבר הקורונה, פנו אלינו דרך אתר בית הנשיא, בדקו את זכאותכם והגישו בקשה להקלה בקנסות". ריבלין חותם את דבריו וכותב: "אנחנו נעבור את התקופה הזו יחד". כמו כן ריבלין מצרף לדבריו לינק למתעניינים: לחצו כאן

מתן חנינה יישקל בנוגע לפונה שיעמוד במאפיינים הבאים: הקנסות הוטלו בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי.

• המתווה לא יחול על קנסות שהוטלו בגין הפרת הוראות למניעת התפשטות הקורונה, בשל האינטרס הציבורי באכיפת ההוראות למניעת התפשטות המגיפה, וכן לא יחול על קנסות חניה (ולא על אגרות שכן הן אינן מצויות בסמכות החנינה של נשיא המדינה).
• הפונה לא הורשע בחמש (5) השנים האחרונות (כלומר – מ-1 באוקטובר 2015).
• הפונה פנה להסדרת חובו בשנתיים האחרונות (כלומר – מ – 1 באוקטובר 2018).
• כנגד הפונה לא תלויה ועומדת חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.
• לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, לאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים.

ביחס לכל בקשה, ייבדקו לצד המאפיינים האמורים לעיל: המצוקה הכלכלית אליה נקלע הפונה בעקבות המאבק בנגיף הקורונה, חומרת העבירות ונסיבותיהן, יתר רכיבי העונש שהוטלו בנוסף לקנסות, גובה הקנסות, מספר תיקי הקנסות העומדים לחובת הפונה, מאמצי תשלום הקנסות, יכולת התשלום ועוד, כמקובל בטיפול בבקשות חנינה מסוג זה.

עוד יודגש כי המתווה המיוחד אינו מונע הגשת בקשות חנינה שלא על פי מתווה זה, במסגרת סמכות החנינה הנתונה לנשיא המדינה, וזאת בהתאם לכללים המקובלים כמפורט באתר האינטרנט של בית הנשיא, לרבות מיצוי הליכים בפני המרכז לגביית קנסות. מתווה ההקלה בעונשי קנסות יחול על בקשות חנינה, שיוגשו מיום פרסום מתווה זה למשך כחצי שנה עד ליום 1 באפריל 2021, י"ט בניסן התשפ"א.

את בקשת החנינה יש לשלוח אל נשיא המדינה בטופס המקוון באתר האינטרנט של בית הנשיא. על בקשת החנינה להיות מוגשת על ידי הנידון, בא כוחו או באמצעות בן משפחה מדרגה ראשונה (לא ייפתח טיפול בבקשות המוגשות על ידי גורם אחר). לבקשה המוגשת על ידי בא כוח הנידון יש לצרף ייפוי כוח. לבקשה המוגשת על ידי קרוב משפחה יש לציין כי היא מוגשת בידיעתו ובהסכמתו של הנידון.

יש לציין בבקשת החנינה כי היא מוגשת במסגרת מתווה עבור בעלי חובות בגין קנסות על רקע המאבק בנגיף הקורונה. אל בקשת החנינה יש לצרף פרטים ומסמכים המאמתים את נימוקי הבקשה, בכלל זאת: פרטים אישיים, נסיבות אישיות או רפואיות מיוחדות, פירוט אודות הקנסות לגביהן מוגשת הבקשה, לרבות הגוף האחראי לגביית החוב, מאמצי הסדרת החובות, וכן מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של המבקש, על רקע המאבק בנגיף הקורונה, בהם, בין היתר:

תדפיס חשבון עובר ושב של שלושת החודשים שקדמו לתאריך הגשת הבקשה.
אסמכתאות בנוגע לחובות פעילים (הוצאה לפועל, הלוואות וכדו').
אסמכתאות בנוגע לקצבאות.
לבירורים נוספים ניתן ליצור קשר עם הלשכה המשפטית בבית הנשיא בימים א'-ה', בין השעות 09:00-11:00 בטלפון: 02-6707211 וכן עם מזכירות מחלקת חנינות במשרד המשפטים בין השעות 09:00-11:00 ו- 13:00-15:00 בטלפון 073-3927070.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "בשורה לבעלי החובות – הנשיא הודיע: "חנינה תינתן לבעלי חובות", כל הפרטים"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.