יוטל עוצר?

גם ההפגנות גם התפילות וגם נתב"ג: לקראת סגר כללי – החל הדיון בקבינט

תמונה – ארכיון | דוברות המשטרה
בשעה זו מתקיים הדיון בקבינט הקורונה. נתניהו בפתח הדיון: מבקש סגר כללי והידוק משמעותי

על רקע הזינוק החמור בתחלואה – החל הדיון בקבינט הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש סגר כללי, הידוק משמעותי והחלטות דרסטיות. גם הפרופ' רוני גמזו מודה: יש הדבקה בהפגנות. בכיר ברבני ש"ס קורא לסגור מיידית את בתי הכנסת.

ישיבת קבינט הקורונה - צילום: לע"מ
ישיבת קבינט הקורונה – צילום: לע"מ

הדיון בקבינט הקורונה מתחיל בשעה זו. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למקורביו בפתח הדיון: "אנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, מבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק". הפרשן עמית סגל הוסיף כי ההגבלות החדשות יתכן ויוטלו כבר לפני יום כיפור.

במקביל נשקלת גם הכרזה על מצב חירום לאומי, מה שיאפשר לעקוף את הכנסת במקרה של החלטות בזק. בין ההחלטות הצפויות להתקבל עשויה להיות הגבלת הפעילות בנתב"ג באופן כמעט מוחלט, התפילות יותרו להתקיים רק במרחב הציבורי, המשמעות – סגירת בתי הכנסת, כמו בסגר הראשון. בכיר רבני ש"ס, הרב דוד יוסף, יצא באופן פומבי נגד הפעלת בתי הכנסת ביום כיפור ואמר: "יש לסגור באופן מיידי את בתי הכנסת. גם ביום כיפור יש לקיים תפילה רק באוויר הפתוח או בבתים ביחידות". גם ההפגנות יוגבלו בחוק.
פרופ' רוני גמזו | צילום: לע"מ

פרופ׳ רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, שהתראיין הבוקר אצל עופר חדד ברדיו ירושלים – מודה: "יש הדבקה בהפגנות. הכנסת שמה את המכשול לעצמה שהכניסה טיפול רפואי והשתתפות בהפגנות באותה החלטה שמאפשרת לנוע גם בזמן הסגר. לא נוח לי לראות את האלפים, הייתי רוצה לראות שם עשרות, אולי מאה משתתפים, משהו סמלי שיכבד את הדמוקרטיה"

בני גנץ כתב כי "היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם". לדבריו, "אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה. במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. אך לא פחות חשובה, ובוודאי ברגעי חירום לאומיים היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!