חודש לסיום תפקידו

פרופ' רוני גמזו פרסם מכתב התנצלות: "אני מצטער"

תמונה – לע"מ
פרויקטור הקורונה הפרופ' רוני גמזו פרסם מכתב התנצלות, בו הוא עושה חשבון נפש בפני עצמו ובפני הציבור • המכתב המלא

בעוד חודש יסיים פרויקטור הקורונה הפרופסור רוני גמזו את תפקידו כמפקד המאבק בנגיף. רגע לפני כניסת יום הכיפורים הוא מפרסם מכתב התנצלות ארוך המיועד לאזרחי ישראל. המכתב המלא.

"יום הכיפורים, הוא זמן לחשבון נפש והתבוננות אישית, חברתית ולאומית. גם אני, עושה חשבון נפש", כתב גמזו בפייסבוק. "לצערי, לפני כשבועיים בשל התחלואה העולה וגואה נאלצתי להמליץ על סגר במדינה שנכנס לתוקפו לפני 10 ימים. הידוק הסגר שהחל מסוף השבוע האחרון גם כן התבקש לאור הצורך בהשגת מלוא הפחתת התחלואה הנדרשת; שיהיה ברור, כוונות והחלטות ראש הממשלה, הקבינט והממשלה בעניין נבעו מחתירה אמתית ונחושה להפחתת התחלואה, גם אם זה דורש מחיר כלכלי".

אני מצטער על כך שאנו נדרשים להתפלל הערב ׳כל נדרי׳ בתנאים של סגר וצמצום התקהלויות, כך גם יהיה, קרוב לוודאי, בקהילות היהודיות בכל העולם; זהו צו שעה הכרחי לצערי כדי למנוע פיקוח נפש". גמזו ממשיך וכותב: "ובעת הזו של סליחה ומחילה – אבקש זאת מכל אזרח ואזרחית במדינת ישראל על שלא הצלחתי למנוע את הסגר המלא; לכל אדם שפרנסתו נפגעת; שחייו הופכים קשים יותר; לכל אדם שנדרש לוותר על החופש לראות את משפחתו הרחבה וחבריו; לכל אדם שנאלץ לוותר על החופש והנופש, שהרי בעיני רבים, דווקא זאת התקופה לנוע בחופשיות ולנפוש בארץ ובחו״ל".

"סליחה גם מכל אדם בישראל, חילוני, מסורתי, דתי וחרדי על שתקופת חגי תשרי, ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה שהם תקופה מיוחדת וקדושה עבורם", כתב. "עבורנו- ושעינוי הנפש ותפילות יום הכיפורים יהיו בעיקר מחוץ לבתי הכנסת, גם אם הם פתוחים; ששמחת ימי סוכות, ושמחת תורה יהיו מוגבלות השנה".

"סליחה מיוחדת מהציבור החרדי שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה בו, בקהילתו ובמנהגיו. כל מה שאמרתי, המלצתי או החלטתי נבע מניסיוני למנוע פיקוח נפש בכל ציבור בישראל. לפנינו עוד עבודה רבה גם בימי הסגר: להמשיך לבנות ולחזק את מערך קטיעת שרשרת ההדבקה ואת מערך הניהול ברשויות המקומיות – על ידי פיקוד העורף", המשיך גמזו. "יש לנו הכרח להמשיך לשפר את ההסברה ולחזק את אמון הציבור ביכולת של כולנו יחדיו וכל ישראלי בעצמו לנצח את הקורונה."

גמזו מסיים את מכתבו בפניה לציבור ומבקש: "ישראלים וישראליות; בימים שבהם כולנו נדרשים לעשות חשבון נפש – אני מבקש מכל אחד ואחת מכם לקחת אחריות אישית על הבריאות ולהקפיד על ההנחיות של עטיית מסיכה ושמירת מרחק. אין לנו ברירה אחרת".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.