השפלה בשידור חי

תיעוד מביש: "חייל צה"ל תתבייש לך"

תמונה – צילום מסך מוטי טל
מפגינות שמאל בדרכן להפגנה בירושלים נתקלו במחסום בו עמד חייל צה"ל והחלו להשפיל אותו במילים קשות ומבזות בשידור חי שהועבר בפייסבוק: "אתה פשוט בושה". ח"כ יעלון: "אני דורש כינוס מידי של ועדת החוץ והביטחון, כדי לברר מי אחראי לזה". צפו בתיעוד שמסעיר את הרשת

מפגינות זועמות השמיצו חייל שהוצב במחסום שאכף את הסגר בכניסה לירושלים: "למה אתה לובש ווסט של המשטרה? הצבא זה שלנו לא של המשטרה. פשוט תתבייש אל תשתפו עם זה פעולה. 2 הילדים שלי בצבא ואני לא מוכנה שישתפו פעולה עם זה. אני אבייש אותך אתה חייל בצה"ל. אתם עושים הפיכה צבאית תתביישו לכם. אתם משתמשים בחיילים שלנו כנגד האזרחים"

עוד תקפו המפגינות: "הילדים שלי בצבא אני מתביישת, מה אתם עושים מהחיילים שלנו. איך אתה לא מסרב פקודה? אני ממשפחה שכולה אתה לא מתבייש?"

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיב לסרטון שגרר תגובות זועמות: "הפעלת חילי צה"ל באזור הכנסת, מול אזרחים המבקשים למחות באופן דמוקרטי, ולהאבק כנגד הפגיעה בחופש הביטוי, היא ליקוי מאורות מסוכן! אני דורש כינוס מידי של ועדת החוץ והביטחון, כדי לברר מי אחראי לזה."

צילום דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה״ל מגנה בכל תוקף פגיעה והתנהגות בוטה כלפי חייליו המסייעים למשטרת ישראל. נבהיר כי פעולות החיילים מתבצעות על פי החלטות הממשלה וכחלק מהמאמץ הלאומי בו משתתף צה״ל בהתמודדות למול נגיף קורונה נדגיש כי החיילים אינם בעלי סמכות אכיפה מכל סוג שהוא כלפי אזרחים. צה״ל מביע את הערכתו לפעילות החיילים ולהתנהגותם הממלכתית"

https://twitter.com/Mot_Tal/status/1310887287358722049?s=20

ח"כ דודי אמסל תקף בתגובה: "אדוני הארץ הפריווילגים, שעולים לבלפור עם הג'יפים המפוארים מצפון ת"א והקיבוצים, מבזים ומשפילים את חיילי צה"ל ואת משטרת ישראל. צפו בסרטון וראו לאיזה שפל השמאל האנרכיסטי הגיע. בושה וחרפה!"

ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל הזדעזע: "אני רואה את חיילי הצנחנים בצמתים בירושלים ומזדעזע. חיילים שלנו לא צריכים לדכא הפגנות נגד הממשלה. לא ראוי שהצבא יקח צד במחלוקת אזרחית מהותית"

דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו שתומך בהפגנות נגד רה"מ נתניהו הגיב: "אני מצדיע לשוטרת ולשני החיילים על האיפוק שגילו נוכח דברי הבלע שחטפו כשהם במילוי משימה להגנת הציבור.מהתנהגותם המאופקת והנכונה אינה מובנית מאליה. תודה לכם. אני מתבייש ובז לשתי הנשים הללו שאנני מכיר ולאמירות הללו ללובשי מדים. זה לא עניין פוליטי, אלה תרבותי."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.