מאות בבידוד

התפרצות הדבקה המונית בצה"ל: "מסתמן שזה אירוע חמור יותר מאשר בבה"ד 1"

תמונה – אילוסטרציה | דובר צה"ל
התפרצות המונית בבסיס כפיר בצה"ל, גורם צבאי לעיתון מעריב אומר כי מדובר באירוע אשר חמור אף מאירוע ההתפרצות בבה"ד 1, מאה חיילים לפחות נדבקו, מאות נוספים בבידוד.

האם הצבא מאבד את השליטה הפנימית על הנגיף? הכתב הצבאי של העיתון מעריב, טל לב רם, חושף: לפחות מאה חיילים בבסיס הטירונים של כפיר – נדבקו בנגיף קורונה. 400 חיילים אחרים שוהים בבידוד. זו לא ההתפרצות הראשונה בבסיסי צה"ל.

אם לא די בזאת, בצבא מעריכים כי המספרים רק יגדלו בימים הבאים. אמש בוצעו בבסיס 60 בדיקות לאיתור חיוביים לנגיף, ומתוכם נמצאו 50 בדיקות כחיוביות, אחוז חיוביים חריג במיוחד. גורם צבאי אומר לעיתון מעריב, כך על פי הדיווח, כי מדובר באירוע החמור יותר מאירוע ההדבקה שהתרחש כזכור בבה"ד 1.

באירוע בבה"ד 1 התקיים תחקיר פנימי בצה"ל, מפקד בה״ד 1 נקרא לשיחה מול מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך; מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד ונידונו לעונשים שונים; מספר מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות; כמו כן, שתי הצוערות אשר לא דיווחו למפקדים על הופעת תסמיני הנגיף בגופם, הודחו מקורס הקצינים.

במקביל, מדווח הכתב הצבאי של חדשות 12 על עשרות חיילים שנדבקו בנגיף בבסיס הטירונים מחנה 80, וכי תנאי הבידוד שם לכאורה לוקים בחסר. דבורי הביא ציטוט של אחד מהורי החיילים שאמר: "אנו עומדים חסרי אונים ואחוזי תדהמה מאופן ההתנהלות של המפקדים במחנה", אמר אביה של אחת החיילות. "ההתנהלות היא לא פחות משערורייה והזנחה, על גבול אובדן שליטה מוחלט וחוסר אכפתיות בוטה. אין הפרדה, כולן נמצאות באותם חדרים, והבידוד הולך ומתארך לחינם. הם לא מאפשרים בידוד ביתי או הפרדה בין החיילות, והקורסים נפגעים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירועים במחנה 80: "כמו כן, מבודדים תסמיניים חולקו על פי קריטריונים אפידימיולוגים לחדרים שונים, ומספרם נע בין מבודד אחד לשלושה מבודדים בחדר. מבודדים נוספים אשר מפתחים תסמינים נדגמים וככל שיש צורך והחולים המאומתים מפונים להמשך טיפול והשגחה בכפרי המחלימים. כבכל מקרה של התפרצות קורונה ביחידות צה"ל, האירוע יתוחקר על ידי גורמים רפואיים ופיקודיים. בתום התחקיר מפקדים וחיילים אשר ימצא כי חרגו מנהלים – יישפטו".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.