מבוכה במשטרה

גיא לרר: "אחד מסיפורי הריקבון המשטרתי העמוקים ביותר שנתקלתי"

תמונה – גיא לרר טוויטר
העיתונאי גיא לרר חושף הערב בתוכנית 'הצינור' הקלטות מחדרי החקירות שמאוד מביכות את המשטרה: "אחד מסיפורי הריקבון המשטרתי העמוקים ביותר שנתקלתי בהם". צפו

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה גיא לרר והעיתונאי אמיר שואן מתוכנית 'הצינור' חושפים הערב הקלטות מחדרי החקירות של המשטרה שמוכיחות את ההיפך הגמור ממה שנכתב בתמלילי החקירה: "אספר לכם עכשיו את אחד מסיפורי הריקבון המשטרתי העמוקים ביותר שנתקלתי בהם. נשארתי המום מול המסך אז התקשרתי לכתבי פלילים ומשפט בעבר ובהווה לשאול אותם אם זוכרים דבר כזה. שתקו ארוכות ואמרו לי שלא. תהיו איתי רגע", כתב לרר בעמוד הטוויטר שלו.

חיים, קשיש בן 90, נפל על פי החשד, קורבן לעקיצה מצד בנו, בעל עבר פלילי, שלכאורה רוקן את חשבונותיו. מיליונים. חיים התלונן על בנו והגיע לחקירה אבל התיק נסגר. למה? כי בתמליל חקירתו כתוב שהמשיכות היו באישורו ושבעצם, אין פה עקיצה. אלא שהמשטרה לא ידעה שחיים הגיע לחקירה עם מכשיר הקלטה (לא חוקי). ההקלטה שנחשפה מגלה סיפור שונה. לא שונה, אחר. לא קצת, הרבה. למעשה, סיפור הפוך.

לדוגמא מביא לרר את ההבדלים בין התשובות בתמליל החקירה לבין ההקלטה שהצליח האב המתלונן שהתלונן להכניס לחדר החקירות. בהקלטה שואל החוקר: "ידעת שהוא קונה נכס?". המתלונן: "לא". חוקר: יש לך בעיה עם זה? המתלונן: "הייתי מתנגד".

אבל בתמליל החקירה הרשמי נכתב: "אני חתמתי על כל המסמכים וידעתי על מה אני חותם".

עוד נשמע בהקלטות שנחשפו. חוקר: אתם קניתם רכב לקסוס נכון? האב המתלונן: הוא קנה בשמי, בלי ידיעתי. אני לא הייתי מסכים" נשמע האב עונה לחוקר. אבל בתמלול החקירה כתב החוקר: "האם נתת הסכמתך ואישור לבנך לרכישת מכונית מסוג לקסוס?" האבא: "בוודאי שאני יודע".

באשר להתנהלות המשטרה בסיפור כתב לרר, כי המשפחה התלוננה למח"ש שהחליטו לסגור את התיק בלי לשמוע את ההקלטות. מפקד התחנה אמר שזה לא יתכן והוא "סומך על החוקר".

לרר מוסיף, "והכי גרוע מבחינתי? לקח שנתיים להודיע על סגירת התיק המהבהב הזה. ומה קרה בשנתיים האלו? חיים נפטר. מי היה מעורב? מי ידע? כמה גבוה ולמעלה זה מגיע?"

בתגובה לתחקיר מספר לרר כי המשטרה הגיבה רק על נושא ההקלטה האסורה מחדרי החקירות וכי נפתחה חקירה בנושא.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.